Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:451257
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.03.2022.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Ieteikumi saskarsmē ar cilvēku, kuram ir autisms.
Esiet skaidri un paredzami. Neziņa par notiekošo un informācijas trūkums rada trauksmi jebkuram, bet cilvēkiem ar autismu jo sevišķi. Ja jums nepieciešams sadarboties ar cilvēku, kam ir autisms, skaidra un precīza informācijas sniegšana ir sadarbības atslēga. Gan maziem bērniem, gan pieaugušajiem ir svarīgi zināt, kur viņiem jāatrodas, kādi notikumi ir paredzēti, cik ilgi, kādā secībā un kas tieši viņiem jādara. Paskaidrojiet arī tiešā un mierīgā veidā, ko darīsiet jūs.
Runājiet tieši. Daudzi cilvēki ar autismu valodu uztver burtiski. Mājienus caur puķēm un arī mājienus ar mietu viņi var nesaprast. Skaidri pasakiet, ko jūs vēlaties no šī cilvēka. Izvairieties no metaforām, žargonvārdiem vai izteicieniem ar pārnestu nozīmi.
Vizuāls atbalsts. Daudziem cilvēkiem ar autismu redzes uztvere ir stiprā puse, bet valodu saprast ir grūtāk. Lai orientētos notiekošajā, ļoti palīdzošs var būt visu veidu vizuālais atbalsts: attēli, fotogrāfijas, piktogrammas vai skaidras norādes, kas palīdz orientēties telpā, laikā, dienas kārtībā un noteikumos.
Respektējiet sensoro jutīgumu. Cilvēki ar autismu var būt mokoši jutīgi pret skaņām, smakām vai pieskārieniem. Pat sīki trokšņi – tādi kā pildspalvas klikšķināšana, ventilatora rūkšana vai kāju švīkāšana – cilvēkam ar autismu var traucēt uztvert jūsu teikto. Neradiet liekus trokšņus un izvairieties no spēcīgi smaržojošām lietām (dezodorantiem, smaržām, gaisa atsvaidzinātājiem, spēcīgi smaržojošām puķēm). Trokšņainas un dažādu stimulu pārblīvētas vietas (piemēram, lielveikali, stacijas, sporta zāles vai skolas gaitenis starpbrīdī) var būt grūti panesamas skaņu, smaku un neparedzamu pieskārienu dēļ. Nedusmojieties, ja bērns ar autismu nespēj tās izturēt – palīdziet atrast klusu vietu, kur atpūsties.

1.2. Informācija par audzēkni.
Vecums - 10 gadi.
Stiprās puses – ļoti iejūtīgs pret klasesbiedriem, ja gadās kāda nesaprašanās, puisis vienmēr grib palīdzēt kā prot un uzskata par vajadzīgu; grib piedalīties grupu darbos, bet klases biedri bieži negrib ņemt komandā, jo tad zaudēšot spēli vai būs ilgi jādarbojas un puisis viņus aizkavēšot.
Vājās puses – ja kaut kas neizdodas uzreiz pamet aktivitāti; ātri apvainojas/aizsvilstas; ietiepīgs, ja kaut kas nenotiek viņam pa prātam; var izrādīt vardarbību, ja jūt agresiju un dusmas no kāda cita puses; 1x sašvīkāja savu klases bildi un izmeta musarā, jo stundā neviens negribēja ar viņu draudzēties, ateica viņiem, ka izmetis viņus musarā; ātri atmet visam ar roku, ļoti jācenšas puisi visu laiku uzmundrināt un motivēt, lai viņš turpinātu darboties.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register