Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:899273
 
Evaluation:
Published: 31.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Kad uzņēmums ir atradis saviem produktiem tirgu, ir kvalitatīvi un kvantitatīvi jāizpēta tā ietilpība – iespējamais produkta realizācijas apjoms, kas ir atkarīgs no pircēju pieprasījuma un preču piedāvājuma mijiedarbības.

Praksē tirgus ietilpība ir pircēju vērtēšana, mērīšana, prognozēšana. Uzņēmumos daudzi vadības lēmumi ir saistīti tieši ar šiem vērtējumiem. Ja uzņēmums vēlas iekļūt kādā tirgū, tad obligāti jānovērtē gan visa tirgus, gan tā atsevišķo segmentu potenciālās iespējas, lai varētu efektīvi ieguldīt līdzekļus. Mārketinga speciālistiem jāseko savas produkcijas realizācijas rezultātiem un laikus jāreaģē, ja piedāvājuma apjoms pārsniedz tirgus potenciālu.

Mūsdienās pieprasījuma izpēte pārvēršas par visa uzņēmuma vadības sistēmas efektīvas pārkārtošanas līdzekli. Pieprasījuma vērtēšanai ir liela nozīme, analizējot tirgus iespējas, plānojot mārketinga pasākumus un kontrolējot to efektivitāti. Pieprasījumu var mērīt dažādos līmeņos: teritoriālās skatījumā (visa pasaule, valsts, reģions, pilsēta, rajons, pircējs), preču skatījumā (viss tirgus, nozares realizācijas apjoms, firmas realizācijas apjoms, produkta forma (dizains, iesaiņojums utt.), produkta sortiments, produkta nosaukums), laika skatījumā (īslaicīgs, vidēji ilgs, ilglaicīgs).

Paredzamā pieprasījuma vērtēšanai pieskaitāma arī tirgus struktūras noteikšana. Tirgus struktūra ir jāsadala pēc pircēju izturēšanās pret noteiktiem produktiem. Potenciālo pircēju rīcība pirkšanas procesā ir atkarīga no: vajadzības iepirkties, intereses par konkrēto produktu, pietiekamiem ienākumiem, pircēju aktivitātes tirgū. Pēc šiem raksturojumiem izšķir – potenciālo, maksātspējīgu, kvalificēti maksātspējīgu, apkalpojamo, iekļūstošo tirgu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register