Interesantu secinājumu izsaka Libermanis , rakstot, ka ārpus cenu faktori iedarbojas dažādi uz indivīdu, visu nosaka pircēja uzvedības motivācija. Viņš uzsver vairākus efektus, kas ietekmē cilvēkus un rada pastiprināto pieprasījumu: līdzskrējēju efekts ( pieaug pieprasījums pēc tā brīža modīgām lietām), prestiža efekts ( tiek pirktas ekskluzīvas lietas, lai tikai izceltos uz citu fona) , snoba efekts ( pērk visu, lai tik būt atšķirīgs) , svētku efekts ( piemēram, Jāņi – siers , alus, Ziemassvētki – šampanietis, eglītes, 1. septembris – baltas blūzītes un burtnīcas) . Jāpiemin arī baby – boom, kad strauji pieaug dzimstība, līdz ar to pieprasījums pēc mazuļiem vajadzīgām lietām1.
Blakus pieprasījumam vienmēr blakus pastāvēs piedāvājums, respektīvi, viss, ko piedāvā. Tāpat kā pieprasījumu arī piedāvājumu raksturo piedāvājuma likums: ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet preces cena pieaug, tad tās piedāvātais daudzums arī palielinās, un otrādi. 2 Šeit tiek atspoguļota pārdevēju „domāšana” , ka par augstāku cenu vēlas pārdot lielāku daudzumu, tomēr arī te pastāv ārpuscenas faktori. Galvenie ir šādi:
ražošanas faktoru (zemes, darba, kapitāla) cenu izmaiņas, kas ietekmē uzņēmumu izmaksas; jo zemākas izmaksas ir ražotājiem, jo vairāk tie vēlas ražot, un otrādi;
tehnoloģija – jo ekonomiskāka un efektīvāka tā ir, jo lētāks, jaudīgāks, kvalitatīvāks piedāvājums.…