Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:502174
 
Evaluation:
Published: 09.10.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Pirktspējas metodi lieto uzņēmumi, kas ražo patēriņa preces, kur nepieciešams izvērtēt teritoriālo ietilpību, bet dēļ lielā patērētāju skaita ir grūti noteikt to vajadzības. Šī metode darbojas sekojoši. Sākumā nepieciešams noteikt valsts tirgus pieprasījumu pēc konkrētiem produktiem, tad veic korelāciju starp visiem faktoriem un iedzīvotāju pirktspēju. Tad nepieciešams noteikt faktoru svērtos koeficientus, kuru kopsumma ir 1. Tad atliek aprēķināt gala rezultātu. Pirktspējas indeksa pamatā atrodas šādi faktori: iedzīvotāju ienākumi; mazumtirdzniecības apgrozījums; iedzīvotāju skaits. Veicot pētījumu pēc šīs metodes nepieciešams ievērot pētāmā reģiona specifiku, jo patērētāju uzvedības atšķiras. Nepieciešams veikt korelācijas aprēķinus pēc faktiskajiem datiem vismaz gada griezumā, tad nepieciešams pārliecināties par koeficientu pieejamību konkrētajos apstākļos .
Tirgus pieprasījumam ir raksturīgs elastīgums, kas saistīts ar cenu, produkta kvalitāti, sadales pielāgošanos pasākumiem un pastiprinātu produktu virzīšanu tirgū. Uzņēmuma mārketinga izmaksas ietekmē tirgus pieprasījumu, un tās jāņem vērā prognozējot pieprasījumu. Mārketinga izmaksu palielināšanās neapšaubāmi palielina pieprasījumu, kas attiecas uz noteiktu robežu, kad tas sasniedz savu potenciālu. Sasniedzot noteiktu robežu mārketinga izmaksu palielināšana vairs nesniedz plānoto rezultātu un rada zaudējumus, jo pieprasījums paliek nemainīgs. Starpība starp minimālo un potenciālo pieprasījumu parāda mārketinga izmaksu jūtīgumu. Plaukstoša tirgus pieprasījuma gadījumā ir svarīgs mārketinga izmaksu līmenis, piemēram, liels atstatums starp minimālo un potenciālo pieprasījumu. Šo situāciju var vērot parasti jauno produktu tirgū. Stabilā tirgū mārketinga izmaksu līmenis vairs neietekmē tik daudz izmaksu jūtīgumu un starpība būs mazāka. Tas raksturīgs pārtikas produktu tirgos .

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register