Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme: produkta pirkšana, patērēšana, alternatīvu novērtēšana pēc pirkuma, atbrīvošanās no produkta, tā iesaiņojuma, atlikumiem.
Pēc tā, kad tiek novērtētas citas alternatīvas, patērētājs izlemj pirkt vai nepirkt preci. Pēdējais sarežģītā lēmuma pieņemšanas posms ir preces pirkšana, preces novērtēšana patēriņa procesa laikā, un iegūtās informācijas apkopošana.
Tad, kad patērētājs ir novērtējis zīmolus, tas sāk domāt par preces iegādi, pie reizes cerot, ka tiks apmierinātas visas viņa cerības. Pirkšana lēmuma pieņemšanas procesā visbiežāk nav tūlītēja.
Darba autore iepriekš minēja, ka pēc alternatīvu novērtēšanas, patērētājs var izlemt iegādāties preci vai ne. Ir vairāki iemesli, kāpēc patērētājs var atlikt preces iegādi:
Patērētājs ir pārāk aizņemts, lai atliktu laiku lēmuma pieņemšanai;
Patērētājam nepatīk iepirkties;
Patērētājs uzskata, ka preces iegāde var mainīt priekšstatu par viņu citu acīs;
Patērētājam ir nepieciešams vēl lielāks informācijas apjoms;
Patērētāja uzskats, ka tuvākajā nākotnē preces cena varētu nokristies.
Tomēr, ja patērētājam visa vajadzīgā informācija ir, viņš iegādājas preci.
Patērētāja veikto pirkumu var iedalīt trīs daļās:
Pilnībā plānots pirkums – gan produkts, gan zīmols ir izvēlēts iepriekš;
Daļēji plānots pirkums – ir vēlme iegādāties preci, bet zīmola izvēle ir atlikta līdz tam laikam, kad prece tiks iegādāta
Neplānots pirkums – gan prece, gan zīmols tiek izvēlēti izpārdošanas laikā.
…