Pats galvenais audzinātājs ir ģimene, vecāki. Daļa cilvēku uzskata, ka tiem viegli padodas būt ‘’labiem vecākiem ‘‘ ir tādi, kam tas padodas grūti. Gandrīz visiem vecākiem ir savi veiksmīgie un neveiksmīgie brīži. Laiku pa laikam visi vecāki piedzīvo gan patiku pret bērniem , gan nepatiku , gan nespēju tikt ar viņiem galā. Un galu galā vecāki ir tie , no kuriem atkarīga bērna iedzimtība , gan vide , kurā bērns attīstās.
Ģimenes apmeklējums.
Galvenais šīs sadarbības uzdevums ir izzināt ģimenes audzināšanas vispārējos apstākļus un
nodibināt kontaktu ar vecākiem un bērnu. Ģimenes apciemojumu jāplāno piemērotā laikā un, ja var
tad tēva klātbūtnē. Savā darbā šo saziņas formu ar vecākiem neizmantoju. Turīgākie vecāki īpaši nevēlas uzņemt savās mājās pedagogus, bet sociāli maznodrošinātie, pat, kategoriski atsakās to darīt. Novērojot bērnus grupā un ikdienas sarunās ar vecākiem, kā arī, sižetisko lomu rotaļu „Ģimene” vērojumi ļauj secināt par ģimenes audzināšanas īpatnībām un attiecībām ģimenē. …