-
Pirmsskolas un skolas pedagoģija
1.Pirmsskolas un skolas pedagoģijas būtība.
Pirmskolas pedagoģija – zinātnes apakšnozare, kurā pēta pirmskolas vecuma bērnu personības pašattīstības jautājumus un viņu sociālo integrāciju sabiedrībā.
Skolas pedagoģija – zinātnes apakšnozare, kurā pēta pedagoģisko procesu, teorijas, pieredzi skolas vecuma bērnu, pusaudžu un jauniešu pašattīstībā un sociālo integrāciju un izglītības iegūšanu skolā.
2.Jēdziens par attīstību.
Attīstība – mērķtiecīga mācību un audzināšanas procesā notiekošā skolēna personības veidošanās, intelektuālajā, estētiskajā, ekoloģiskajā jomā. Skolotājam jāņem vērā, ka skolēna personības attīstību nenosaka tikai skolā notiekošais pedagoģiskais process skolas mikro vide. Attīstība notiek daudzu no skolas neatkarīgu faktoru ietekmē. Bērns kļūst par pieaugušu cilvēku pārdzīvojot sarežģītus attīstības procesus. Attīstība notiek iekšējo un ārējo vadāmo un nevadāmo faktoru ietekmē. Skolotājam jāzina faktori, lai varētu ietekmēt skolēnu attīstību. Ar skolēna attīstību saprotam iedzimto un dzīves laikā iegūto īpašību izmaiņas procesu. Noris cilvēka fiziskā attīstība – izmainās augums, svars, ķermeņa uzbūve, plaušu tilpums, asinsspiediens. Ar cilvēka psihisko attīstību saprotam izmaiņas raksturā, uzmanībā, atmiņā, domāšanā, vārdu krājumā, valodas attīstībā.
3.Iedzimtības nozīme cilvēka attīstībā.
Iedzimtība ir vecāku un senču bioloģisko īpašību pārmantošana dzimumvairošanās ceļā. Iedzimto mantojumu jeb genofondu veido plašs īpašu procesu un likumsakarību komplekss, kurā iekļautas šādas sistēmas: 1. Pamatīpašības (vielmaiņa, barošanās, elpošana, asinsrite, augšana un attīstība, vairošanās, kustības, kairinoša un atbildes reakcija), 2. Orgānu sistēmas (kas nodrošina minēto procesu norisi), 3. Sugai tipiskas formas un funkcijas. 4. Atsevišķas vecāku un senču īpatnības. Savdabīgs iedzimtais mantojums ir beznosacījumu reflekss un instinkts. Tie nodrošina jaunā indivīda pirmo nepieciešamo saskari ar apkārtējo vidi. Iedzimtība nodrošina cilvēkbērna iespējas uztvert un izprast apkārtējo vidi, kā arī iemācīties nepieciešamās darbības.…
Darbā ir atbides uz šādiem jautājumiem: 1. Pirmsskolas un skolas pedagoģijas būtība. 2. Jēdziens par attīstību. 3. Iedzimtības nozīme cilvēka attīstībā. 4. Vides nozīme cilvēka attīstībā. 5. Audzināšanas nozīme cilvēka personības veidošanā. 6. Audzināšana un bērnu vecumposmu īpatnības. 7. Pirmsskolas pedagoģiskais process, tā galvenās iezīmes. 8. Skolas pedagoģiskais process, tā galvenās iezīmes. 9. Izglītības pamatnostādnes: mērķis, galvenie uzdevumi, principi, izglītības veidi un pakāpes. Izglītību raksturojošās iezīmes. 10. Izglītības iestādes kā sabiedriskas institūcijas attēls un galvenās funkcijas. 11. Vispārējās un profesionālās izglītības apguves ceļi, izglītības lauka jēdziens. 12. Izglītības iestādes darba organizācija. 13. LR Izglītības likums, tā būtība. 14. LR Vispārējās izglītības likums, tā būtība. 15. Bērna attīstības un audzināšanas īpatnības mazbērna vecumā. 16. Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības un audzināšanas īpatnības. 17. Rotaļas mazbērna vecumā un pirmsskolas vecumā. 18. Bērnu gatavības skolai raksturojums. 19. Bērnu gatavības skolai novērtēšanas iespējas. 20. Skolēnu dienas režīms, tā galvenie elementi un sastādīšanas principi. Skolēna darbaspēju dinamika. 21. Skolas vecuma bērnu audzināšanas īpatnības. 22. Izglītības iestādes un ģimenes sadarbības iespējas, tās pozitīvie rezultāti. 23. Ģimenes līdzdalības veicināšana bērnu izglītības programmās. 24. Bērncentrētā programma „Soli pa solim” pirmsskolas un sākumskolas, tās būtība un galvenie principi.
- Latvijas un Slovēnijas izglītības sistēmu salīdzinājums
- Pirmsskolas un skolas pedagoģija
- Spēle un rotaļu loma projekta "Soli pa solim" realizēšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijas un Slovēnijas izglītības sistēmu salīdzinājums
Summaries, Notes for university11
-
Spēle un rotaļu loma projekta "Soli pa solim" realizēšana
Summaries, Notes for university8
-
Audzināšanas teorija un pedagoģija
Summaries, Notes for university2
-
Tēmas par pieaugušo izglītību un pieaugušo pedagoģiju
Summaries, Notes for university8
-
Pirmsskolas iestādes sadarbība ar vecākiem
Summaries, Notes for university2