Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:806959
 
Evaluation:
Published: 29.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Extract

Mūsu valsts sociālā, ekonomiskā un pasaules uzskatu atjaunošanas situācijā izstrādātā Pirmsskolas izglītības programma sastāv no 2 daļām: attīstošo un audzinošo uzdevumu kopas, kuras saturs orientēts uz bērna darbības iemaņu un prasmju apgūšanu rotaļājoties. Programma atklāj visus iespējamos bērna attīstības virzienus (piemēram, sociālā un apkārtējā vide, runa, fiziskā, muzikālā attīstības audzināšanas darbībā) [1].
Attīstības īstenošana pieļauj vispusīguma pieeju bērna audzināšanā. Programma ir trīspakāpju veidojums, kur katra pakāpe ietver vienotu satura būtību, bet ir saistībā ar bērna attīstības izmaiņām. Realizējot programmu, kā galvenais līdzeklis ir rotaļa. Rotaļa ir bērnības neatņemama sastāvdaļa. Tas ir pamats bērna personības un izziņas sfēras attīstības veicināšanai. Rotaļa ir darbība, kas sabiedrībā izpilda noteiktas funkcijas – nodod apgūto sabiedrības pieredzi no vienas paaudzes otrai [2].
Literatūrā rotaļas bērniem apzīmē ar dažādiem jēdzieniem – rotaļas, spēles, rotaļas un spēles, rotaļspēles. Pievērsīsimies D. Dzinteres un R. Bošas sniegtajam to skaidrojumam. Autores uzskata, ka jēdzienā „bērnu rotaļas” plašākā nozīmē ietvertas visas bērnu rotaļas. Ar rotaļām saprot brīvu darbību, kur noteicošā loma ir rotaļnieka iztēlei. Jēdzienu „spēle” biežāk lieto, runājot par sporta spēlēm, galda spēlēm, kam ir strikti izteikti noteikumi un kuru rezultāts cieši saistīts ar bērna atjautību, veiklību, gudrību, ne tik daudz ar bērna izdomu, fantāziju. Ievērojot sacīto, par rotaļspēlēm autores uzskata bērna rotaļas ar jau izstrādātu saturu, noteiktu struktūru, kurā bērns aktīvi darbojas un variē tās, izdomā jaunas darbības, noteikumus [3; 16-17].
Angļu filozofs un sociologs H. Spensers spēles aizsākumus saskata dzīvnieku rotaļās. Ar to autors atzīst, ka rotaļa ir „dabiska atpūta” atšķirībā no pasīvās atpūtas vai miega.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,48 €
Work pack Nr. 1117182
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register