Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:918967
 
Evaluation:
Published: 23.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

19. – 23. decembris
Bērnu vecums: 5 – 6 gadi
Mērķis (nedēļai): Veicināt pozitīvi emocionālu attieksmi pret svētkiem, svētku svinēšanu, latviešu tautas tradīcijām tajos.

Apakštemati:
LABAIS RŪĶIS
ZIEMASSVĒTKU EGLE
ZIEMASSVĒTKU ROTĀJUMI
ZIEMASSVĒTKU CIENASTS
ZIEMASSVĒTKU VAKARS KLĀT!

Pirmdiena
Tēma: Labais rūķis
Dominante: rokdarbi un runa
Mērķis: Veicināt pozitīvi emocionālu attieksmi pret svētkiem, latviešu tautas tradīcijām Ziemassvētkos.
Uzdevumi:
1. izzināt un paplašināt bērnu priekšstatus par Ziemassvētkiem, tradīcijām šajos svētkos;
2. attīstīt bērnu iztēli un radošo domāšanu;
3. vingrināt stāstītprasmi;
4. paplašināt aktīvo vārdu krājumu;
5. rosināt spēlēt pirkstu rotaļas saistībā ar ritmisku runu;

Dienas gaita un saturs
Rīta cēliens
Audzinātāja aicina bērnus sastāties aplī un sasveicināties ar rīta dziesmiņu (pielikums Nr.1). Tālāk bērni kopā ar audzinātāju sasēžas aplī un sasveicinās viens ar otru izplaukšķinot blakussēdētāja vārdu (piem. LAB – RĪT LĪ – GA). Visi esam jauki sasveicinājušies. Noskaidrojam, kas šodien ir par dienu , datumu un mēnesi, kāds ārā laiks un ko mēs šodien darīsim. Visu audzinātāja fiksē rīta ziņojumā (pielikums Nr. 2). Visi kopā kora runā izlasām rīta ziņojumu.
A: Bērni, vai jūs esat pamanījuši, kādiem svētkiem gatavojās cilvēki? (iesaista bērnus sarunā). Vai arī jūsu ģimenē gatavojas šiem svētkiem? Ko jūs darāt? Arī mēs grupiņā visu šo nedēļu gaidīsim Ziemassvētkus, labi? Audzinātāja vārdu ZIEMASSVĒTKI uzraksta uz tāfelītes, visi kopā izrunā šo vārdu. Audzinātāja izrunā šo vārdu klusi un ieskandina zvaniņu, bērni atkārto. A: Bet vai jūs zināt, ka pirms Ziemassvētkiem apkārt staigā rūķis un izlūko, kā bērni gaida Ziemassvētkus? Šodien mēs daudz runāsim un uzzināsim par rūķiem.
Rotaļa „Rūķīt, rūķīt”(pielikums Nr.3).
Skolotājas un bērnu sadarbības analīze: Bērni ļoti aktīvi darbojas kopā ar audzinātāju. Bērniem ir jūtami liela pieredze kā jāgatavojas Ziemassvētkiem. Ļoti patika rotaļa. Manuprāt, rīta cēliens bija izdevies, bērni bija ieinteresēti šīsdienas tēmā.

Rotaļnodarbība
Uzskate, materiāli: vēstule no rūķa, kartons, aplis, dzija, šķēres
Pēkšņi pie durvīm kāds klauvē. Audzinātāja atver durvis un tur ierauga lielu aploksni. Sapulcina sev visapkārt un kopā ar bērniem vispirms noskaidro, kam šī vēstule ir adresēta. Kad noskaidrojam, ka šī vēstule ir domāta mums, nolemjam vērt to vaļā. Iekšā ir vēstule. Izlasām to un beigās izlasām, ka tā ir no rūķa Labīša.
Bērni ar lielu prieku un sparu ķeras pie darba, lai izpildītu to, kas bija norādīts vēstulē. Audzinātāja darbojas kopā ar bērniem gatavojot savu rūķi un palīdzot bērniem.
Kad rūķi ir izgatavoti, piestiprinām tos pie sienas (pielikums Nr.4).
Pirkstiņu rotaļa ( pielikums Nr.5).
Skolotājas un bērnu sadarbības analīze: Bērni bija ļoti ieinteresēti vēstules saturā un emocionāli pacilāti. Bērni patiešām no visas sirds centās paveikt savu darbiņu pēc iespējas rūpīgāk. Bērniem ļoti patika, ka arī audzinātāja darbojas kopā ar viņiem. Nodarbības laikā risinājās visdažādākās sarunas un tika uzdoti ļoti daudz jautājumu saistībā ar rūķi Labīti. Manuprāt, izdevusies nodarbība. Man pašai bija liels prieks par bērnu ieinteresētību.

Bērnu aktivitātes pastaigā
Pastaigā bērni ierosina pētīt atstātās pēdas sniegā, varbūt varēs atrast, no kuras puses ir nācis mūsu rūķis Labītis. Bērni salīdzina pēdas – garas, īsas, platas, šauras, rievotas. Kaķu pēdas, putnu pēdiņas. Salīdzina savas pēdas. Bērni uzvedās kā izmeklētāji. Izmanto lupu.

Pusdienas laiks
Bērni atpūšas uz paklāja ar spilventiņiem un klausās audzinātājas lasīto pasaku „Ziemassvētkus sagaidot”(pielikums Nr.6).

Bērnu aktivitātes pēcpusdienā
Bērni individuāli un grupās darbojas interešu centros.
Ābecītes centrs – attēli ar Ziemassvētku svinību atainojumu. Audzinātāja bērnus iepazīstina ar zīmējamo stāstiņu (pielikums Nr.7).
Mākslas centrs – bērni rullē tūtas un izrotā tās. Pieejamas ūdenskrāsas un guaškrāsas, otas.
Matemātikas centrs – spēle „Cik rūķīšu dzīvo mājiņā” (pielikums Nr.8).
Rokdarbu centrs – bērni pin pīnītes no 2 un 3 pavedieniem
Dienas nobeigumā pārrunājam, ko esam paveikuši, ko patika darīt, kas sagādāja grūtības. Un tad jau ir pienācis laiks būt kopā ar ģimeni.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register