Pseidonotikums- neīsts, šķietams notikums.
Pseidonotikums- visvienkāršākais ilūziju, gaidu veids saistās ar mūsu izpratni par jaunumu daudzumu pasaulē.
Tie ir paziņojumi presē, kas ir veidoti, lai nonāktu medijos. Sabiedrisko attiecību cilvēki veicina ziņas nonākšanu medijos. Notikums kļūst par medija ziņu, ja tā veicinātāja izpratne sakrīt ar žurnālista viedokli par to, kas ir notikums, kas ir ziņas vērts.
Sabiedrisko attiecību cilvēki ne tikai zin ziņas vērtības, bet ir spējīgi panākt, ka jaunumi notiek, viņi tos rada.
Pseidonotikumam raksturīgās iezīmes:
Tas ir rūpīgi plānots, “iestādīts”, veicināts. Parasti to var identificēt kā interviju nevis kā zemestrīci.
Tā mērķis ir reportēt vai reproducēt. Tādējādi tas ir izkārtots izdevīgi, ērti priekš medijiem. Nesvarīgs jautājums, vai tas ir reāls, bet gan – vai tas ir ziņas vērts.…