Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
2,49
You save:
0,35 (14%)
Discounted price*:
2,14
Purchase
Add to Wish List
ID number:765709
Author:
Evaluation:
Published: 15.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Used
Extract

Ražošanas resursu tirgus iedalās četros tirgos: dabas resursu tirgus, kapitāla tirgus, darbaspēka tirgus, kapitāla tirgus, uzņēmējspēju tirgus. Katram atsevišķam resursu tirgum ir sava specifika, kura iespaido katra tirgus pircēja un pārdevēja ekonomisko rīcību. Ražošanas resursu tirgu iespaido: pieprasījums – resursu pieprasījuma atkarība no patēriņa priekšmetu un pakalpojumu pieprasījuma, piedāvājums – resursu ierobežotība. Ražošanas resursu pircēji vēlas iegādāties resursus pa zemākām cenām un resursus ar lielāku potenciālo atdevi, taču resursu pārdevēji ir ieinteresēti tos pārdot par augstāku cenu, balstoties uz to ierobežotību.1
Ražošanas resursu cenu veidošanās īpatnības:
1) cenu veidošanās līdzsvara mehānisms, cenu atkarība no pieprasījuma un piedāvājuma samēra, konkurences iedarbība, pieprasījuma un piedāvājuma elastīgums atkarībā no cenas u.c.,
2) ikviens uzņēmējs cenšas savas ražošanas izmaksas minimizēt, peļņu maksimizēt, iegādāties resursus pa zemāku cenu,
3) ražošanas resursu pārdevējs cenšas maksimizēt ieņēmumus no preču realizācijas un peļņu, pārdodot savu preci par augstāku cenu,
4) kompromiss cenu jomā, taču tas ir iespējams tikai tad, ja pircējs un pārdevējs spēj ekonomiski izdzīvot konkurences apstākļos,
5) ražošanas resursu pieprasījums ir pastarpināts, jo ražošanas resursu mērķa funkcija ir nodrošināt ar šiem resursiem patēriņa priekšmetu un infrastruktūras elementu ražošanu, pakalpojumu sniegšanu,
6) pieprasījuma apjoms ir saistīts ar starpība starp naudas ieņēmumiem no produkcijas un pakalpojumu realizācijas iegādes izdevumiem; ir izdevīgi pirkt resursus tik ilgi, kamēr galējās realizācijas ieņēmumi pārsniedz galējo ražošanas resursu kopējās cenas,
7) pieprasījumu iespaido aizstāšanas iespējas, alternatīvas izmaksas,
8) katrreiz jāpērk vesels ražošanas resursu komplekss noteiktā kombinācijā.…

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Ražošanas resursu tirgus”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/765709

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register