Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:928758
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1.1 Organizēšanas būtība
Organizēšana ir organizācijas resursu koncentrēšana, sadale un koordinēšana, lai realizētu noteiktus plānus un sasniegtu organizācijas mērķus.
Jebkura pakalpojumu sniegšanas vai ražošanas uzņēmuma mērķis ir peļņas iegūšana un ar to saistītie rādītāji: rentabilitāte, darba ražīgums.
Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, jebkuram uzņēmumam ir jārada tāda uzņēmuma darba organizācija, kura ļaus uzņēmuma darbiniekiem kvalificēti un efektīgi ražot preces.

Eksistē četri kopēji pamataspekti, jebkurai organizatoriskai darbībai:
1.Preču ražošanas un pakalpojumu sniegšanas mērķis un tā sasniegšanas uzdevumi;
2.Tāda uzņēmuma darba organizācija, kas ļauj veiksmīgi pildīt tā funkcijas;
3.Ražošanas procesu veidi un prasības to organizēšanai;
4.Pamatprincipi ražošanas problēmu atklāšanā.

Ražošanas organizēšanu apskata procesā:

Ieeja Izeja
Izejvielas Ražošana Gatavais produkts


1.Vienas organizācijas izeja var būt otras organizācijas ieeja un otrādi.

Šo procesu var raksturot piemērs:
Trīs firmas ražo atšķirīgu produkciju, bet tomēr ir cieši saistītas. Pirmā firma ražo tērauda loksnes, kuras iepērk otra firma, kura ražo gultņus. Otrā firma apstrādā šīs loksnes un piemēro savām vajadzībām, izgatavojot gultņus ar gumiju. Šo produkciju iepērk trešā firma, kura nodarbojas ar tekstilrūpniecību. Gultņus ar gumiju tā savā ražošanas procesā uzstāda iekārtās. Arī ar starp trešo un pirmo firmu var būt noslēgts līgums, piem., trešā firma piegādā pirmajai firmai tekstilizstrādājumus.

2.Jānodrošina saikne starp piegādātāju un patērētāju.

Tas nozīmē, ka gan materiālu un komplektējošo izstrādājumu piegādātājus, gan gatavās produkcijas patērētājus vajag ieinteresēt slēgt līgumus tieši ar attiecīgo ražošanas uzņēmumu.
Šajā procesā paredz, ka izstrādājuma cena, kuru saņem patērētājs no piegādātāja, ražošanas procesa gaitā palielinās un to kompensē patērētājs. Citādi uzņēmums nav dzīvotspējīgs.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register