Mārketinga speciālistiem ir jānovērtē reklāmas efektivitāte un jāizstrādā tās paaugstināšanas metodes:
Pastāv divi reklāmas efektivitātes veidi:
- komunikatīvā efektivitāte
- ekonomiskā efektivitāte
Komunikatīvā efektivitāte rāda, cik efektīvi veidojas komunikācijas starp uzņēmumu un pircēju. Par to liecina potenciālo pircēju aptvere ar reklāmu un reklāmas uztvere. Lai uzzinātu rezultātus šajā jomā, lietderīgi organizēt pircēju aptauju un piedāvāt atbildēt uz šādiem jautājumiem:
jūs atceraties šo reklāmu (lietderīgi uzdot pēc samērā ilga laika pēc reklāmas parādīšanās) ?
jūs redzējāt (lasījāt) šo reklāmu nesen ( lietderīgi uzdot pēc samērā neilga laika pēc reklāmas parādīšanās)?
Jūs redzējāt (lasījāt) par konkrētu produktu ( pakalpojumiem, ideju) un to raksturojumiem?
Jūs redzējāt (lasījāt) par konkrētu uzņēmumu (nosaukums, darbības veids, produkti, adrese u.tml.)?
Kā jūs uztvērāt šo reklāmu (vai reklāmas sastāvdaļas) kādas asociācijas tā izraisa?
…