Pēc reklāmas vai reklāmas kampaņas palaišanas sabiedrībā, reklāmas speciālistiem ir jānovērtē reklāmas efektivitāte, vai ir paaugstinājušies preces pārdošanas rezultāti vai ir iegūti kādi citi noteikti labumi.
Pastāv divi reklāmas efektivitātes veidi:
Komunikatīvā efektivitāte;
Ekonomiskā efektivitāte;
Komunikatīvā efektivitāte rāda, cik efektīvi veidojas komunikācijas starp organizāciju un pircēju. Par to liecina potenciālo klientu aptvere ar reklāmu un reklāmas uztvere. Lai uzzinātu reklāmas efektivitātes rezultātus var veikt klientu aptauju, kur būtu jāatbild noteiktiem kompānijai interesējošiem jautājumiem:
1.vai jūs atceraties reklāmu, kas ,piemēram, ir bijusi pārraidīta pirms kāda ilgāka laika?
2.vai jūs redzējāt šo reklāmu nesen, ja reklāma ir salīdzinoši laista klajā nesen?
3.vai jūs redzējāt, lasījāt kaut ko šikāk par konkrēto produktu ?
4.kādas asociācijas jums raisīja reklāma?…