Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:706630
 
Evaluation:
Published: 01.02.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Renesanses posma māksla    3
1.  Renesanse Itālijā (13.-16.gs.)    4
  Renesanses aizsākumi (13.-14.gs.)    4
  Agrā renesanse Itālijā. Jaunās ieskaņas arhitektūrā(15.gs.)    4
  Dižrenesanse un vēlā renesanse Itālijā un tās arhitektūra. (15.gs.beigas-16.gs.1.puse)    4
2.  Renesanse Spānijā (15.-16.gs.)    6
3.  Renesanse Nīderlandē (15.-16.gs.)    7
  Nīderlandes māksla 16.gadsimtā    7
4.  Renesanse Vācijā (15.-16.gs.)    9
  Renesanses aizsākumi Vācijā    9
5.  Renesanse Francijā (15.-16.gs.)    10
6.  Ziemeļu renesanse un tās izpausmes Latvijas arhitektūrā un tēlotājā mākslā (16.gs.-17.gs.sāk.)    12
  Izmantotā literatūra    14
Extract

Jēdziens „renesanse” tulkojumā no franču valodas nozīmē „atdzimšana”. To pirmo reizi lietojis itāliešu arhitekts Džordžo Vazāri savā darbā „Slavenāko gleznotāju, tēlnieku un arhitektu dzīves apraksti”.
Renesanses kultūras sistēmas pamatā ir humānisma kustība. Vārdu „humanitas” lietojuši jau senie romieši, apzīmējot ar to „cilvēka ideālu”. Humānisma idejas ar lielu spēku uzplauka 14.-15.gs. un izveidojās par plašu idejisku kustību, kas nostājās pret personības apspiešanu.
Humānisms pats būtībā bija arī zinātne par cilvēku, par viņa vērtībām un vajadzībām.
Humānisma kustības ietekme skāra visu 14.-15.gs. kultūras dzīvi, visus mākslas veidus, bet jo sevišķi liela loma tai bija arhitektūras un tēlotājmākslas attīstībā. Humānistu paustās idejas ietekmēja mākslinieku personības. Māksliniekiem modās tieksme izmēģināt savas spējas daudzās mākslas un zinātņu sfērās.
Arhitektūras attīstībā būtiska nozīme bija grieķu un romiešu antīkā dekora motīvu izmantojumam. Lai gan antīkā arhitektūra renesanses posmā pilnīgi neatdzima savā klasiskajā veidā, tomēr tā deva spēcīgas ierosmes jaunākā laika celtniecībai. Vērojama bija pastiprināta pievēršanās laicīga rakstura ēku būvei. Arhitekti plānoja un cēla no jauna celtnes, taču atšķirībā no gotikas posma izmēros gigantiskajiem un ar pārcilvēcisku apgarotību piestrāvotajiem dievnamiem tagad tika izstrādātas un radītas loģiskas cilvēka ķermeņa izmēriem samērojamas būvformas.
Pilnīgi revolucionāras izmaiņas notika tēlotāja mākslā. Līdz tam nebijušu uzplaukumu piedzīvoja glezniecība. Atbrīvojusies no viduslaikos pastāvošās mistikas un reliģisko dogmu ietekmes, tēlotāja māksla tagad pievērsās īstenības izzināšanai. Jaunās zināšanas par lineārām perspektīvām, gaisa perspektīvu likumībām un par cilvēka ķermeņa anatomiju deva milzīgas iespējas ar gleznieciskiem līdzekļiem reāli attēlot cilvēka figūru tās dabiskajā vidē. Par galveno nosacījumu tēlotājā mākslā tika izvirzīta uzticība dabai, perspektīvas un cilvēka figūras dabisko proporciju ievērošanā.
Renesanses attīstībā izšķir vairākus posmus. Tie ir protorenesanse, agrā renesanse, dižrenesanse un vēlā renesanse. Renesanses posmu iedalījums vispilnīgāk un uzskatamāk izpaužas Itālijas mākslā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,70 €
Work pack Nr. 1116501
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register