Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:333209
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.06.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Sabiedrisko attiecību jēdziens un loma mūsdienās   
1.1.  Sabiedrisko attiecību jēdziens un koncepcijas   
1.2.  Sabiedrisko attiecību darbības sastāvdaļas   
1.3.  Sabiedrisko attiecību modeļi   
2.  Sabiedrisko attiecību veidošana valstiskās struktūrās   
2.1.  Sabiedrisko attiecību mērķi valstiskās institūcijās   
2.2.  Stratēģiskās pieejas valsts institūciju sabiedrisko attiecību praksei   
2.3.  Taktisku pieeju plānošana valsts institūciju sabiedriskajās attiecībās   
2.4.  Stratēģija un taktika valdības sabiedriskajās attiecībās   
2.5.  Pamatlikumi valdības – masu saziņas līdzekļu dialogam   
2.6.  Sabiedrības apātija kā traucējošs faktors informācijas   
3.  Sadarbības ar masu saziņas līdzekļiem veidošanas pamatprincipi   
3.1.  Attiecību nodibināšana un uzturēšana ar masu saziņas līdzekļiem   
Extract

1. Sabiedrisko attiecību jēdziens un loma mūsdienās

Pieaugot sabiedrisko attiecību popularitātei, aizvien vairāk organizāciju apzinās to nozīmi veiksmīgas darbības nodrošināšanā. Kopš Latvijas neatkarības atgūšanas un demokrātijas tradīciju nostiprināšanās, vērojams sabiedrisko attiecību darbinieku skaita pieaugums tieši valstiskās struktūrās, kas izskaidrojams ar valstisko institūciju atbildības pret sabiedrību palielināšanos un nepieciešamību veidot dialogu ar to. Lai izprastu sabiedrisko attiecību lomu un nozīmi valstiskās struktūrās, vispirms ir svarīgi definēt sabiedriskās attiecības, iepazīstoties ar to koncepcijām, darbības sastāvdaļām un modeļiem.

1.1. Sabiedrisko attiecību jēdziens un koncepcijas

Mūsdienu sabiedrībā pieaug cilvēku un cilvēku grupu savstarpējā atkarība, un rodas nepieciešamība pēc aizvien sarežģītākas sociālās un ekonomiskās mijiedarbības. Tā rezultātā attiecību nodibināšana un uzturēšana visos sociālo sistēmu līmeņos ir kļuvusi par svarīgu zinātnisko pētījumu un profesionālās prakses jomu (Katlips, Senters, Brūms 2002).
Viens no attiecību veidiem ir sabiedriskās attiecības. Jēdziena sabiedriskās attiecības nozīme laika gaitā ir mainījusies un tikusi precizēta, taču arī mūsdienās pastāv neskaitāmi veidi, kā definēt šo zinātnes nozari. Viena no iespējām, kā to izdarīt, ir aprakstīt tās lietošanu praksē. 1982. gadā Amerikas Sabiedrisko attiecību asociācija izveidoja šādu definīciju: sabiedriskās attiecības ir vadības funkcija – savstarpēji izdevīgu sakaru nodibināšana un uzturēšana starp kādu organizāciju un to sabiedrību, no kuras ir atkarīgas minētās iestādes veiksmes un neveiksmes. Šajā konceptuālajā definīcijā daudzās sabiedrisko attiecību praktiskā pielietojuma aktivitātes un mērķi ir ietverti jēdzienā vadības funkcija. Sabiedrisko attiecību morālais un ētiskais pamatlikums ir savstarpēji izdevīgu attiecību attīstīšana starp organizāciju un sabiedrību. Tajā pašā laikā definīcijā ietverti kritēriji, kas ļauj noteikt, kas ir šīs funkcijas un sastāvdaļas, un kas tajā neietilpst.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register