Situācijas analīze. Parasti sabiedrisko attiecību process sākās ar izpēti. Mūsdienās pētījums tiek uzskatīts par neatņemamu plānošanas, programmas veidošanas un novērtēšanas daļu. Pētījums ir kontrolēta, objektīva un sistemātiskā informācijas ievākšana ar mērķi aprakstīt un izsprakst.
Pirms var sākt jebkādu sabiedrisko attiecību programmu, nepieciešams iegūt informāciju, savākt vajadzīgus datus un tos analizēt. Tikai, kad tas ir izdarīts, uzņēmums var sākt pieņemt lēmumus un veidot stratēģijas efektīvu komunikācijas programmu īstenošanai.
Pirms pētījuma uzsākšanas, jāatbild uz sekojošiem jautājumiem:
1.kāda ir problēma
2.Kā tiks izmantoti pētījuma gala rezultāti
3.kāda informācija ir nepieciešama?
4.kāda konkrēta auditorija ir jāizpēta?
5.vai veikt pētījumu saviem spēkiem vai uzticēt to neatkarīgam pētniekam?
6.Vai pētījumā iegūti dati tiks analizēti un izmantoti?
7.Kad ir nepieciešami gala rezultāti?…