Jebkura nozares vai organizācijas spēks ir stratēģija. Tas ir intelektuālais spēks, kas palīdz organizēt, noteikt prioritātes un aktivizēt organizācijas darbību. Nav stratēģijas, - nav enerģijas. Nav stratēģijas – nav noteikta darbības virziena. Nav stratēģijas – nav virzītājspēka. Nav stratēģijas – nav iedarbības.
Pēc tam, kad ar pētījumu rezultātu analīzes palīdzību ir noteikta sabiedrisko attiecību problēma vai kāda vēl neizmantota iespēja, sabiedrisko attiecību darbiniekiem jāpārdomā šīs problēmas risināšanas vai iespējas izmantošanas stratēģija. Tā ir plānošana un programmēšana – tiek pieņemti galvenie stratēģiskie lēmumi attiecībā uz to, kas un kādā secībā jādara, lai atrisinātu problēmu vai izmantotu izdevību vai arī paredzētu tās. Šī procesa nākamā posma – darbības un komunikācijas – taktikas efektivitāte ir atkarīga no tā, cik pārdomāti sastādīts procesa plāns un programma. …