Sadales kanāls ir uzņēmums vai arī atsevišķu cilvēku kopums, kas izpilda starpnieka funkcijas preču virzīšanas procesā no ražotāja līdz pircējam. Pateicoties plašajiem kontaktiem, pieredzei augstai kvalifikācijai, starpnieki var piedāvāt ražotājiem daudz vairāk pakalpojumu nekā viņi to spēj izdarīt patstāvīgi, bet darbības specializācija un atsevišķu funkciju izpilde var nodrošināt pircējam nepieciešamo preču sortimentu un augstu apkalpošanas kultūru. Visi dalībnieki jebkurā sadales kanālā izpilda vienu vai vairākas funkcijas: pētniecības darbs; preču virzīšana tirgū; kontaktu dibināšana; preču pielāgošana; pārrunu organizēšana; preču fiziska pārvietošana; finansēšana; riska uzņemšanās. Jāteic, ka pirmo piecu funkciju izpilde sekmē lēmumu pieņemšanu darījumos, bet pēdējo trīs- noslēgto līgumu īstenošanu. Ja uzņēmumam nenosaka īpašus produkcijas sadales kanālus, tad dažādu funkciju izpilde ir atkarīga tikai no uzņēmuma darbinieku efektīvas saimnieciskās darbības. Ja rodas jaunas iespējas vēl efektīvāk izpildīt šīs funkcijas, katrs kanāls var pārveidot savu struktūru un darbības organizāciju. Sadales kanālu raksturo līmeņu skaits. 1
Sadales kanāla līmenis ir ikviens jebkura veida starpnieks, kas izpilda jebkuru darbu preču kustībā, kā arī tās īpašuma tiesību nodošanu galējam patērētājam.…