SIA Orkla Latvija ir organizācija, kas apvieno divus uzņēmumus – “Orkla Foods Latvija” un “Orkla Confectionary & Snacks Latvija”. Orkla Latvija ir daļa no Norvēģijas koncerna Orkla. Orkla ir vadošais plaša patēriņa zīmolu preču uzņēmums Ziemeļvalstīs un Baltijas valstu reģionā. Orkla grupai ir arī spēcīgas tirgus pozīcijas dažādās produktu kategorijās Indijā, Čehijā un Austrijā. Uzņēmums ir galvenais piegādātājs Eiropas maizes tirgus segmentā. Līdz ar pievienošanos Orkla grupai, Orkla Latvija ir sniegtas jaunas izaugsmes iespējas, palielinot uzņēmumu konkurētspēju un veicinot spēcīgu vietējo zīmolu turpmāku attīstību. Pievienošanās Orkla grupai sniedz pieeju jaunām tehnoloģijām, inovācijām, padziļinātām zināšanām, modernizējot ražošanas procesus un pilnveidojot darba apstākļus Orkla Latvija uzņēmumā un ražotnēs.
Secinājumi par SIA „Orkla Latvija” SVID (SWOT) analīzi
1. Iepriekš piedāvātajā SVID analīze atklāj, ka daži faktori apvieno stiprās un vājās puses kā arī iespējas un draudus, kas lielā mērā veido uzņēmuma stratēģiju. Tomēr daži faktori pēc manām domām ir izteikti pozitīvā vai negatīvā ietekmē uz ieņēmumiem vai peļņu nākotnē.
2. Analizējot uzņēmuma sasniegumus, tiek secināts, ka uzņēmumā nepieciešams pārskatīt un izvērtēt mediju kanālu pielietojumu konkrētām mārketinga kampaņām. Uzņēmumam ir jāspēj izcelties un veidot atšķirīgu komunikāciju no konkurentiem, uzsvērt produkcijas jaunumus un zīmola vērtības. Ļoti svarīgi būt aktīvākiem digitālajā vidē, kur ir jaunāka auditorija un nākamie produktu pircēji. Jo precīzāk tiks segmentēta potenciālā auditorija, jo vairāk būs sasniegti izvirzītie mērķi.
Secinājumi par SIA „Orkla Latvija” TOWS matricu
1. Iepriekš piedāvātajā TOWS matricā var redzēt, ka stratēģijas apvieno stiprās un vājās puses kā arī iespējas un draudus, kas lielā mērā veido uzņēmuma stratēģijas sekas nākotnē.
2. Pēc matricas var saprast, ka uzņēmums ir spējīgs izaugt un iegūt vadību topošajos tirgos, taču traucēklis tam ir uzņēmuma darījumi, darba vide un dokumentācija.
3. Matricā var ievērot, ka uzņēmums ir ļoti stiprs produktu izveidē un sastāvdaļu ieguvē, kas nerada problēmas arī nākotnē.
4. Lielākie draudi skatoties pēc šīs matricas ir konkurentu palielināšanās un uzņēmuma novecošana/stagnācija topošajos, modernajos tirgos.