Uzņēmums nodarbojas ar zoopreču tirdzniecību. Tas atrodas Kuldīgā. Veikalā strādā divas pārdevējas.
Dati par pārdevējām:
Zane – 55 gadi, piecu gadu pieredze tirdzniecībā, konkrētajā veikalā strādā trīs gadus, ateiste.
Ilona – 50 gadi, ir trīs gadu pieredze tirdzniecībā, konkrētajā veikalā strādā divus gadus, ateiste.
Veikalam tiek paplašinātas tirdzniecības telpas. Uzņēmuma vadībā darbā pieņem vienu pārdevēju Aigu – 35 gadi, nav iepriekšējas pieredzes tirdzniecībā, reliģiskās kustības Jehovas liecinieki draudzes locekle.
Abas esošās pārdevējas kopā nostrādājušas divus gadus, tāpēc viņām jau savā starpā sadalīti pienākumi. Jauna darbinieka ienākšana kolektīvā rada izmaiņas. Jaunā pārdevēja nespēj tik ātri tikt galā ar darbiem, kā Ilona un Zane. Viņas arī sūdzas, ka „jehoviete” (tā viņas savā starpā sauc Aigu) nekārtīgi izvieto produktus plauktos, atstāj nepieskatītu kasi, neprot pircējiem sniegt informāciju par produktiem. Pārdevēju starpā rodas domstarpības reliģisko uzskatu dēļ un jaunās pārdevējas pieredzes trūkums tirdzniecībā. Ilona un Zane min, to, ka viņām nav pieņemams, ka Jehovas liecinieku draudzes locekļi nesvin ne dzimšanas dienas, ne vārda dienas, ne gadskārtējos svētkus, kas savukārt ir pieņemams ateistiem.
Jautājums: Kā reliģiskie uzskati ietekmē darba kvalitāti, attiecības?
Pārdevējas savā starpā nevar sastrādāties, jo Zane un Ilona uzskata, ka Aiga savas zināšanas tirdzniecībā nevēlas uzlabot un nevēlas pieņemt viņu pievēršanos ateismam.
Situācijas analīze
Analizējot šo situāciju, ir jāņem vērā:
1.reliģisko stereotipu un aizspriedumu klātbūtne;
2.konflikts grupā;
1. Aizspriedums pēc savas būtības ir kādas sociālas grupas negatīvs vērtējums. Aizspriedumi bieži vien ir stereotipu pamatā, nevis otrādi. Aizspriedumi var būt saistīti ar citu cilvēku dzimumu, rasi, nacionalitāti, reliģisko piederību u.c.1 Aizspriedumi gandrīz vienmēr izpaužas diskriminācijā 2. …