Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:385395
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Ņemot vērā dinamisko attīstību, arī mārketinga lomai uzņēmumā laika gaitā būtiski jāmainās. Uzņēmumā, ko raksturo ciešs iekšējais tīklojums, katra funkcionālā sfēra var tieši mijiedarboties ar patērētājiem. Tas nozīmē, ka mijiedarbība ar patērētāju ir ne tikai mārketinga atbildība. Tā vietā mārketingam ir jāintegrē visi ar patērētāju saistītie procesi. Mūsdienīgi mārketinga departamenti var būt veidoti dažādi. Mārketinga departamentu iespējams veidot, ņemot vērā funkcijas, ģeogrāfisko rajonu, produktus vai patērētāju tirgū. Globāla organizācija ir vēl viens faktors tiem, kas pārdod preces vai pakalpojumus citās valstīs.
Mārketinga departamenta struktūras:
◘ Funkcionālā struktūra: šī ir visparastākā mārketinga organizācijas forma, kas ietver funkcionālos speciālistus, kuri atskaitās mārketinga viceprezidentam, kas koordinē to aktivitātes. Funkcionāla mārketinga organizācijas galvenā priekšrocība ir administratīva vienkāršība. Tomēr, palielinoties produktu skaitam un tirgus apjomam, šī pieeja zaudē savu efektivitāti. Funkcionāla organizācija bieži vien veicina konkrētu produktu un tirgu plānošanu, jo produkti, ko neviens īpaši neaizstāv, tiek pamesti novārtā. 1
◘Ģeogrāfiskā struktūra: Uzņēmums, kas pārdod savas preces un pakalpojumus nacionālajā tirgū, bieži vien pārdošanas personālu organizē, balstoties uz ģeogrāfiskiem principiem. Nacionālais pārdošanas vadītājs var pārraudzīt četrus reģionālos pārdošanas vadītājus, no kuriem katrs pārrauga sešus zonas vadītājus, kas savukārt pārrauga astoņus rajona pārdošanas vadītājus, kuru pakļautībā ir 10 pārdevēji. Vairāki uzņēmumi nodarbina arī reģiona tirgus speciālistus, kas atbalsta apjomīgu pārdošanu, kā arī pārdošanu atšķirīgos tirgos. Jāpiemin, ka firma, kas atbild par darbību noteiktā reģionā bauda autonomiju, tomēr tā nedrīkst pārvērsties par pašizolāciju.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register