Inovāciju stratēģija ir tikai daļa no uzņēmuma attīstības vispārējās stratēģijas, inovāciju stratēģija paredz tikai zinātniski tehnisko problēmu attīstību, jaunievedumu ieviešanu un apgūšanu visas uzņēmuma attīstības kontekstā. Jauno produktu vai tehnoloģiju ieviešanas stratēģija nosaka kas, kad un kā jāievieš uzņēmumā, kādā zinātniski tehniskā un ekonomiskā līmenī to veikt un ar kādiem nosacījumiem. Svarīgi, lai inovatīvie pasākumi nebūtu izolēti, „neizkristu” no uzņēmuma kopējās stratēģijas. No tā izriet, ka inovāciju stratēģija ir mērķtiecīga darbība svarīgu, perspektīvu attīstības virzienu noteikšanai un prioritāšu izvēlei. Stratēģiskā inovāciju plānošana izvirza divus galvenos mērķus. Pirmais - resursu efektīva sadale un izmantošana jeb tā sauktā „iekšējā stratēģija”. Te tiek plānota visizdevīgākā iekšējo ierobežoto resursu - kapitāla, personāla, tehnoloģiju - inovatīvā pilnveidošana. Turklāt tiek paredzēta jaunu nozaru atvēršana un veco neperspektīvo nozaru slēgšana, daudzsološu perspektīvo pasākumu “portfeļa” veidošana. Otrais - adaptācija (pielāgošanās) ārējai videi, kas paredz ārējo faktoru efektīvāku izmantošanu, tādu kā ekonomiskā un politiskā vide, demogrāfiskā situācija valstī vai darbības apvidū, tehnisko līdzekļu iespējas. 1
…