„Stratēģija „ ir jēdziens, dažādiem cilvēkiem nozīmē dažādas lietas, un pārāk bieži biznesa process kļūst pat to, kas vairāk traucē nekā palīdz pašai organizācijai kontrolēt savu nākotni.
Ir grūti atrast labu stratēģijas definīciju, jo:
Ļoti daudzi stratēģi koncentrē uzmanību uz grandiozām stratēģiskām dilemmām. Viņi raksts par to, kā veidot jaunu biznesu, lai tirgū izmantotu izrāviena iespēju. Tas tiešām ir nopelns un reāls izaicinājums. Taču vidējos un mazos uzņēmumos tas uzrunā ārkārtīgi reti un tikai reizēm tam atsaucas kāda liela daudzfunkcionāla kompānija.
Daudzas mācību grāmatas ignorē faktu, ka lielākoties organizāciju izvēles iespējas ir ierobežotas. Parastie darījumi ir sagrābstīti mājas lapās no bijušajām finanšu saistībām, pašreizējās pieredzes un nākotnes līgumiem. Bet tāpēc jau nevajadzētu dzīties pēc jaunām biznesa vietām, bet gan vajadzētu lietderīgāk izmantot esošās iespēja.
Stratēģisko grāmatu vairākumu ir interesanti lasīt, bet tās nepalielina jūsu spējas izvērst reālu stratēģisku vadību. Stratēģija tiek traktēta kā teorētisks priekšmets, nevis kā praktisku lēmumu pieņemšanas metode.
Jāsecina, ka stratēģijas definīciju ir pārsātinājuši grandiozi modeļi, kādus bīda daudznacionālo kompāniju teorētiķi. Vidēji lielām organizācijām atliek samierināties ar izkropļotu un praksē nelietojamu stratēģijas jēdzienu.
Stratēģijai vajadzētu saistīties ar konkrētiem spriedumiem un pārdomātām darbībām, kas no esošajām un potenciālajām iespējām ļauj iegūt maksimālu labumu.…