Stratēģiskai plānošanai ir jānodrošina uzņēmuma ilglaicīga attīstība un ekonomiskā pieauguma augsta tempa sasniegšana. Plānošanas teorijā attīstība tiek skaidrota kā atbilstīgas ražošanas vai ekonomiskās sistēmas izmaiņas, sistēmu nepieciešamā pieauguma sasniegšana un atsevišķo apakšsistēmu atjaunošana. R. Akofs savā darbā "Nākotnes plānošana korporācijā" norāda, ka attīstība un pieaugums nav viens un tas pats. Parasti pieaugums raksturo objektu skaita vai to lieluma palielināšanos un tas var notikt gan kopā ar attīstību, gan bez tās. Par uzņēmuma vai korporācijas pieaugumu attiecina to lielumu palielināšanos un darbības paplašināšanos tādos rādītājos, kā, piemēram, ražošanas apjoms, tirgus daļa, personāla skaits, pārdošanas apjoms, tīrā peļņa u. tml. Pieauguma ierobežošana neierobežo attīstību. Savukārt attīstība ir process, kurā palielinās indivīda vēlēšanās un iespējas apmierināt savas un citu cilvēku vajadzības. Attīstība ir cilvēka potenciāla un spēju pieaugšana, motivācijas, zināšanu un izpratnes jautājums, bet ne materiālo labumu un bagātības iegūšana. Attīstība ir saistīta ar kvalitāti, ar to, cik daudz var izdarīt un dot cilvēks vai uzņēmums. Pamatojoties uz iepriekš teikto, stratēģiskai plānošanai ir jānodrošina nepieciešamais ekonomiskais pieaugums un vēlamais uzņēmuma attīstības līmenis ilglaicīgam periodam.…