Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
6,49
You save:
0,78 (12%)
Discounted price*:
5,71
Purchase
Add to Wish List
ID number:638918
Evaluation:
Published: 24.01.2013.
Language: English
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Job rotation
This part describes necessity of job rotation. It is needed to build a multiskilled workforce in order to diversify work and change the working environment. Job rotation is also necessary to stuff in order it do not become boring to them. In the second interview Vijay Wanchoo told that he tried to rotate the staff, but unfortunately it did not work that well as he expected, what means that before rotation, make sure that your staff is able to do different things.

Summary
This part summarizes all the information about whole chapter 3.
1. There is close interrelationship between employees in hotel and satisfaction that guests receive
2. The employees are the most important asset of the hotel
3. Managers are involved in providing training for their employees
4. The way in which employees are referred is very important
5. It is necessary to motivate staff in order to increase quality of their work
6. The environment in which people are employed in hotels should change time by time

TRANSLATION
Vijay Vanchoo interview (Employee Training, p.90, 10 lines)
Vai ikviens ir piemērots darbam viesnīcā?
Dažreiz gadās tādi cilvēki, kuri strādā šajā nozarē, taču viņi nav īsti piemēroti šim darbam. Es izstāstīšu īsu stāstu sakarā ar šo tēmu: Reiz es strādāju restorānā kopā ar vienu oficiantu, kurš vienmēr bija kā zem uguns. Viņam nekas nepadevās. Kādu dienu es pamanīju, ka viņā nav ieradies darbā. Viņš aizgāja uz divām stundām, bet restorāns bija pilns. Vēlāk viņš atnāca atpakaļ un, kad es pajautāju, kur viņš bija, viņš atbildēja: „Teikšu godīgi - mana meitene bija restorānā un viņa bija ieradusies ar savu māti, un es negribēju, lai viņa uzzinātu, ka strādāju par oficiantu. Piedod.” Pēc tam viņš atteicās no amata un pameta uzņēmumu.
Pēc četriem gadiem es ieraudzīju džentelmeni armijas uniformā sēžam kafejnīcā - to pašu vīrieti. Es jautāju: „Ko tu dari šeit?” Viņš atbildēja: „Kungs, pēc aiziešanas, es iestājos armijā un tur man piešķīra apbalvojumu. Es trenējos gaisa desantniekos un veicu pāris lēcienus. Mans instruktors bija ar mani un, stāstot kā man būs jālec, izkrita no lidmašīnas bez izpletņa. Mans izpletnis bija man virsū un es izlecu un paspēju sagrābt instruktoru, un mēs nolaidāmies uz zemes veseli un instruktoram viss bija kārtībā.” Tas ir pārsteidzoši: vīrs, kurš neiederas oficianta amatā, kļūst par varoni armijā. Tagad (pēc piecpadsmit gadiem) viņš noteikti ir majors kaut kur. Reizēm atklājas, ka cilvēki, kuri darbojas kādā sfērā aptver to, ka viņi nav gatavi šim darbam, bet, ka viņi varētu būt noderīgāki citā specializācijā.
(Vidžejs Vančū, Galvenais direktors, Sadarbības plānošana,
Fortune Park viesnīcas, Ņū Delī, Indija)

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Third Chapter of a Book "The International Hotel Industry"”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/638918

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register