Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:493083
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Likumu izstrādes principi    3
2.  Likumdošanas iniciatīvas(subjekti un procedūra)    5
3.  Likumdošanas izstrādes procedūra    7
4.  Likumu autori un aktu sagatavošanas tehnika    9
5.  Likumu stāšanās spēkā    11
6.  Izmantotā literatūra    12
Extract

Likumi ir nepieciešami katrā sabiedrībā, tāpēc likumu jaunrade ir ļoti svarīga, lai dēļ nepareizi sastādītiem likumiem nerastos pārpratumi, vai būtu iespēja izvairīties no likuma pildīšanas, kādu nepilnību dēļ. Tādēļ normatīvajiem aktu jaunradei ir noteikti vairāki pamatprincipi, kuru ir jāievēro radot jaunus likumus. Pēc vienas teorijas, tādi ir 4 pamatprincipi – demokrātisms(un humānisms), likumība, zinātniskums un rūpība.1
Pirmkārt, demokrātisms kā pamatprincips normatīvo aktu jaunradē ir tāpēc, ka „normatīvais akts regulē sabiedriskās attiecības un tādēļ ir būtiski svarīgi, lai normatīvā akta sagatavošanas akta procedūra būtu demokrātiska, atklāta, iesaistot šajā procesā ieinteresētās personas un institūcijas.”2, kā arī šī principa ievērošana garantē ieinteresēto personu un institūciju zināšanas par attiecīgo likumu, maksimizē attiecīgo personu iesaistīšanos likuma izstrādē, palielinot likuma iespējamo ievērošanu.3 Manuprāt, šī likumu jaunrades izstrādes pamatprincipa ievērošana, nodrošina starptautiskās sabiedrības uzticību Latvijas valsts institūcijām, tādejādi, palielinot iespējamo investīciju apjomu no citu valstu uzņēmējiem un starptautiskām organizācijām.
Otrkārt, likumība ir kā viens no pamatprincipiem likumu jaunradē. Likumiem jābūt radītiem, ievērojot, augstāka juridiskā spēka likumus un normatīvos aktus – LR Satversmi, ES regulas un direktīvus un starptautiskos likumus, kurus ir ratificējusi Latvijas valsts4, kā arī „izstrādātājs nedrīkst paļauties uz to, ka pastāv konstitucionālās uzraudzības institūcijas, kas var labot pieļautās kļūdas”5, tas nozīmē, ka ievērojot šo pamatprincipu, tiek samazināts darbs, laika apjoms un izmaksas, kuras kādas paviršības vai kļūdas dēļ rastos valsts augstāka juridiskā spēka institūcijai, piemēram, LR Satversmes tiesai. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1123360
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register