Konkurences padomei ir savi uzdevumi, līdz ar to pārvaldes i estādeestāde6
1) uzrauga, kā tiek ievērots tirgus dalībnieku dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas un vie-nošanās aizliegums, kas noteikts šajā likumā, citos normatīvajos aktos un starptautiskajos līgumos;
2) uzrauga Reklāmas likuma ievērošanu savas kompetences ietvaros;
3) izskata iesniegtos ziņojumus par tirgus dalībnieku vienošanos un pieņem lēmumus par tiem;
4) ierobežo tirgus koncentrāciju, pieņemot lēmumus sakarā ar tirgus dalībnieku apvienošanos;
5) atbilstoši savai kompetencei sadarbojas ar attiecīgām ārvalstu institūcijām;
Kas izraisa pozitīvās un negatīvās ārējās blakus ietekmes uz trešo personu
Tirgus ir visai sar ežģīts ekonomiska is process, kur a darbība s rezultātā var rasti es ne veiksm es,
kuru cēloņ i visbiežāk ir mono poli, ne pilnīgā (asimetriskā ) informācija, sabi edriskie labumi un
blakusefektiblakusefekti7 Blakusefekti ir zaudējumi vai ieguvumi, kas ir radušie s ti rgus dalībnieku da rbības g aitā, bet kuri neat spoguļoj as cenā s. Negatīvie blakusefekti izriet no situācijas, kad viena ekonomi k as s ubjekta pr ocesi rada citam ekonomi kas subjektam zaudējumus , pi emēram , ražošanas laikā veicināta v ides pies ārņošan a. To var attēlot sekojoši (sk. 1. attēlu p iel ikumā). Attēlā ir redzams, ka līdz ar negat īvo efektu līk nes S2 ieviešanas, cena palielināj ās, jo radās pa p ildus izmaksas, k uru s uzņēmums komp en sē ar cenas p alielināšanu.
Pozitīvie blakus efekti, otrādi, rod as situācijās, kad subjekta darbība nes ieguvumu otra m
subjektam , kā piemērs ir sabied rības vispārējas izglītības lī meņa palielināš ana, kas rodas kā
blakusefekts studenta vēlmei gūst zinā šanas. Apskatīsim 2.attēlu pielikumā. Grafikā ir redzams, ka tirgus līdzs vara pun k ts pārvietojās , jo palielinājās in divī da r o bežiegu vumi, tā pē c pozitīvā
blakuse fekt a ga dījumā ekonomisko labu mu ražošanas apjoms ir mazāks par sabi edrība i efektīvo
labumulabumu8
…