Mērķtirgus analīze-tirgved.vadīšanas pamats.
Tirgvedīd.vadīšana ietver 4 posmus:1.mērķtirgus analīze; 2.tirgved.attīst.programmas izveide; 3.tirgved.programmas realizēšana; 4.tirgved.programmas kontrole, uzraudzība.
Tirgved.pētījumi dod iespēju uzņ.iegūt informāciju par savu mērķtirgu,lai noskaidrotu tirgved.iespējas un problēmas, pilnveidotu un novērtētu tirgved.darbības un palīdzētu pieņemt tirgved.lēmumus.
Tirgved.pētījumu pamatnosac:1)atbilstība izpētes priekšmetam-pētījumi ir pamatoti, ja tie ir izdarīti vienādos apstākļos;2)ticamība-to uzskata par ticamu, ja tas uzrāda šodien tādus pašus rezult.kā analogs pētījums pēc noteikta laika perioda;3)objektivitāte-tas nedrīkst būt atkarīgs no pētnieka personīgās attieksmes, jo tas var ietekmēt tā rezult.
Tirgved.inform.sist-pastāvīgi funkc.un savstarp.sistīta raž.iekārtu, personāla un tā aktivitāšu sist.,kas paredzēta inform.vākšanai, apstrādei, analīzei, novērtēšanai un precīzai sadalei telpā un laikā, lai pieņemtu tirgved.lēmumus.
Tirgved.inform-noteiktu faktu,notikumu kopums,kas nodrošina tirgved.lēmumu pieņemšanu(iekšējā, ārējā inform)
Tirgved.iekšējo inform.veido uzņ.dažādu aktivitāšu rezult., starprezult.
Tirgved.ārējā inform.jeb intelektuālā inform-uzņ.inform.avotu un darbību komplekss,ko izmanto,lai nepārtraukti iegūtu inform.par dažādiem tirgved.ārējās vides raksturlielumiem.
Tirgved.pētīšana-inform.vākšana,apstrāde,analīze un sadale, lai noteiktu tirgved.iespējas un problēmas, novērtētu tirgved. pasākumus un rezult,kā arī pilnveidotu tirgved.procesu.
Tirgved.pētīšana sastāv no 5 posmiem:1.pētījuma obj.un mērķu noteikšana(kāda inform.nepieciešama);2.pēt.plāna izstrāde(kāds pēt.veids jāizmanto);3.inform.vākšana(kādi ir inform.avoti,ierobežojumi, kam dot priekšroku);4.inform. analīze(datu precizitāte,datu bāzes);5.pārskatu sagatavošana.…