Tirgus ietilp.-iespējamais prod.realiz.apj., kas atkarīgs no pirc.piepr.un preču pied.mijiedarbes. Pētiījumi saistīti ar piepr.vērtēš.,mērīš, prognoz. Pirc.rīc.atkarīga no:vajadz.iepirkties, pietiekamiem ienāk., līdzdal.pirkš.procesā.
Tirgu iedala:1)potenciālais-potenc.pirc., kuriem ir interese par piedāvātajiem prod;2)maksātspējīgo-potenc.pirc.ar pietiek. ienāk., kuri sāk piedalīties tirgū un izrāda interesi par piedāvāto preci;3)kvalificēti maksātsp-pirc.ar pietiek.ienāk., kuri kvalificēti piedalās tirgū un izrāda interesi par piedāvāto prod;4)apkalpojamo-pirc.ar pietiek.ienāk., kuri kvalificēti piedalās tirgū, izrāda interesi par piedāvāto prod.un tiek kvalificēti apkopoti;5)iekļūstošo-reāli pirc., kuri nopērk piedāv.prod.
Tirgus piepr-prod.daudz., kas kādu noteikta pic.grupa nopirks petāmā reģ. un laika periodā, pastāvot noteiktai mārketinga videi un pasākumiem.
Kopējais tirgus piepr-potenc.vai faktiskais prod.realiz.apj. konkrētiem.pirc, konkr.terit., konkr.laika periodā, pastāvot noteiktai mārketinga videi un pasākumiem.
Tirgus tipi:1.plaukstošs-ietilp. lielā mērā atkarīga no mārket. izmaksu līm.To rakst. lielais attālums starp minimālo piepr.un tirgus ietilp;2.stabils-mārket.izmaksu līm.vairs nevar būtiski ietekmēt tā ietipību.
Tirgus prognoz.-tirgus piepr., kas atbilst paredzamām mārket. izmaksām.
Potenc.tirgus ietilp-maksimāli iesp.tirgus piepr.attiecīgajos apst.
Piepr.kvantit.vērtēš.metodes:1)tirgus ietilp.noteikš.metode (Q=n*q*p);2)virknes attiecību metode-lieto, kad uzņ.sāk virz. tirgū jaunu prod.vai pārtrauc raž.veco.(vai ietilp.ir pietiekama, jāattaisno izmaksas)
Izmaksas sadala efektīvi metodes:1.tirgus ietilp.summēš; 2.pirktsp.indeksa aprēķins.
Uzņ.daļa tigū-radītājs, kas rakst.uzņ.prod.realiz.apj.īpatsvaru noteiktā nozares, teritoriālā vai citā tirgū.…