Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:173122
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.06.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

PIEPRASĪJUMA NOVĒRTĒŠANA, MĒRĪŠANA UN PROGNOZĒŠANA.
Pieprasījuma vērtēšanas un mērīšanas pamatprincipi: TIRGUS IETILPĪBA ir iespējamais produkta realizācijas apjoms, kas ir atkarīgs no pircēja pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbības. TIRGUS PIEPRASĪJUMS ir produkta daudzums, kādu noteikta pircēju grupa nopirks pētāmajā reģionā un laika periodā, pastāvot noteiktai tirgvedības videi un pasākumiem.
Tirgus iedalījums: POTENCIĀLAIS- veido potenciālie pircēji; MAKSĀTSPĒJĪGAIS- veido potenciālie pircēji ar pietiekamiem ienākumiem; KVALIFICĒTI MAKSĀTSPĒJĪGAIS- veido pircēji ar pietiekamiem ienākumiem, kuri kvalificēti piedalās tirgū; APKALOPJAMAIS- veido pircēji ar pietiekamiem ienākumiem, kuri kvalificēti piedalās tirgū, izrāda interesi un tiek kvalificēti apkalpoti; IEKĻŪSTOŠAIS TIRGUS- veido reāli pircēji, kuri nopērk produktu.
Pieprasījuma vērtēšana un mērīšana dažādos tirgos: KOPĒJAIS TIRGUS PIEPRASĪJUMS- potenciālais, faktiskais produktu realizācijas apjoms, konkrētiem pircējiem, k.teritorijā, k.laika periodā, noteiktā tirgvedības vidē ar n.tirgvedības darbību.
Pastāv 2 tirgus tipi: PLAUKSTOŠS- ietilpība atkarīga no tirgvedības izmaksu līmeņa, ko raksturo lielais attālums atkarp min pieprasījumu un tirgus ietilpību. STABILS- tirgvedības izmaksu līmenis nevar būtiski ietekmēt tā ietilpību.
TIRGUS PROGNOZE- tirgus pieprasījums, kas atbilst paredzamām tirgvedības izmaksām.
POTENCIĀLĀ TIRGUS IETILPĪBA- max iespējamais tirgus pieprasījums attiecīgajos apstākļos.
Pieprasījuma kvantitatīvai vērtēšanai izmanto 2 metodes: TIRGUS IETILPĪBAS METODE- Q=n*q*p (n-produkta pircēju skaits; q-vidējais pircēja pirkumu skaits gadā; p-produkta vienības vidējā cena.) VIRKNES ATTIECĪBU METODE- lieto, kad uzņēmums virza jaunu produktu vai pārtrauc pārdot novecojušu. Jānoskaidro vai tirgus ietilpība ir pietiekama, lai produkts attaisnotu visas izmaksas. Lieto tirgus ietilpības summēšanu (ražošanas līdzekļu) un pirktspējas indeksa aprēķinu (lieto patēriņa preču ražotāji).
Uzņēmuma daļas tirgū vērtēšana un mērīšana. UZŅĒMUMA DAĻA TIRGŪ ir rādītājs, kas raksturo uzņēmuma produktu realizācijas apjoma īpatsvaru noteiktā nozares, teritoriālā u.c. tirgū.
PIEPRASĪJUMS PĒC PRODUKTA Qi=Si*Q (Si-i uzņēmuma daļa tirgū; Q-kopējais tirgus pieprasījums).
UZŅĒMUMA DAĻU TIRGŪ IETEKMĒ: tirgvedības izmaksas, pasākumu komplekss, efektivitāte, elastīgums.
PIEPRASĪJUMA PROGNOZĒŠANA ir nākotnes pieprasījuma novērtēšana ar metodēm, ņemot vērā pircēju rīcību pareģošanu noteiktā tirgvedības vidē un ar noteiktiem tirgvedības darbības nosacījumiem. JĀVEC ŠĀDAS DARBĪBAS: tirgus un nozares attīstības un produkta pieprasījuma prognozes. JAUTĀJUMI: Ko cilvēki domā par produktu, ko dara un darīs ar produktu un ko darīja. METODES: ko domā par produktu? pircēju aptauja, iepirkumu varbūtības skalas izveidošana, tirdzniecības darbinieku uzskatu noskaidrošana un ekspertu vērtējumu apkopošana un analīze. Ko dara un darīs? Jāveic tirgus testēšana. Ko agrāk darīja? Uz iepriekšējiem datiem balstīta pieprasījuma prognoze, pieprasījuma statistiskā analīze, analītiskā modelēšana.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register