-
Tirgzinības
Tirgzinība ir zinātnes apakšnozare, kurā pēta preču maiņas procesus un izskaidro apstākļu ietekmi uz ražošanu, sadali, preču un pakalpojumu noieta organizāciju un ekonomisko efektivitāti. Tirgzinība (angliski mārketings) ir darbība tirgū, darbs ar tirgu, nepārtraukts process, cikls. Mārketings veicina katras valsts ekonomiku, jo ar tā palīdzību var panākt lielāku preču noietu; paplašināt realizētās produkcijas apjomu. Mārketings veicina tirgus attīstību: veidojas elastīgas cenas, paplašinās preču un pakalpojumu sortiments, uzlabojas apkalpošanas kvalitāte. Mārketingu nepieciešams izmantot visās zemēs, kurās par mērķi izvirzīta cilvēku vajadzību apmierināšana.
1.Tirgzinību definīcija. Tirgzinību funkcijas
Tirgzinība ir zinātnes apakšnozare, kurā pēta preču maiņas procesus un izskaidro apstākļu ietekmi uz ražošanu, sadali, preču un pakalpojumu noieta organizāciju un ekonomisko efektivitāti.
Funkcijas ir saistītas ar pieciem mārketinga elementiem (prece, vieta, cena, virzīšana tirgū, pircējs, klients) un vidi kurā tie atrodas. Galvenās funkcijas:
1)apkārtējās vides (valsts politikas, ekonomikas, finanšu vides) analīze
2)tirgus izpēte, informācijas vākšana par iespējamo preču pārdošanu
3)patērētāju (klientu) analīze (vecums, dzimums, ienākumi, vēlmes, iespējamā rīcība u.c.)
4)produkta (pakalpojuma) plānošana
5)cenas plānošana un noteikšana precēm
6)sadales kanālu veida un daudzuma noteikšana, ņemot vērā uzglabāšanas nepieciešamību, transportēšanas iespējas, nepieciešamo pakalpojumu veidu pircējiem
7)virzīšana tirgū – efektīvākās metodes izvēle patērētāju (klientu) pārliecināšanai par preces piemērotību viņu vēlmju apmierināšanai (reklāma, pārdošanas veicināšana, sabiedriskās attiecības, tiešā pārdošana)
8)konkurences analīze pēc dažādiem rādītājiem. To stipro un vājo pušu noteiksana
2.Portfolio modeļi, to nozīme tirgzinību plānošanā.
Portfolio analīze ir stratēģiskas uzņēmuma vadības instruments. Tas domāts uzņēmuma tālejošas pastāvēšanas nodrošinājumam pieņemot optimālu lēmumu, attiecībā uz finansiālo, materiālo un personisko resursu piesaisti atsevišķām stratēģiskā biznesa vienībām. Portfolio modeļi ļauj uzlabot komunikāciju un norāda vājākās nozares. Portfolio modelis:
Bostonas matrica – parāda tirgus izaugsmes pakāpi un uzņēmumam piederošo tirgus daļu
General Electric modelis – novērtē tirgus pievilcību un biznesa stiprumu
3.Bostonas matrica, tās nozīme uzņēmuma darbības veidošanā.
Šo matricu izstrādāja 1967.gadā Bostonas konsultatīvā grupa, kas specializējās stratēģiskajā plānošanā, lai palīdzētu organizāciju augstākajiem vadītājiem noteikt, vai ir jāmaina biznesa vienību kombinācijā. Bostonas matrica ļauj firmai klasificēt katru savu stratēģisko uzņēmējdarbības vienību (SUV), ņemot vērā tās īpatsvaru tirgū attiecībā pret galvenajiem konkurentiem un pēc pieauguma tempiem nozarē. Izmantojot šo matricu firma var noteikt:
Kura no SUV ir nozīmīgākā, salīdzinot ar konkurentiem
Kāda ir šīs SUV tirgus dinamika: tie attīstās, stabilizējas vai samazinās.…
atbildes uz 30 eksamena jautajumiem tirgzinibas
- Tirgzinības
- Tirgzinības
- Uzdevumi. Jaunas produkcijas tirgzinība.
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!IU veikals "eleFANtS"
Summaries, Notes for secondary school5
-
Ilgtermiņa saistības
Summaries, Notes for secondary school3
-
Patērētāja uzvedība tirgū
Summaries, Notes for secondary school5
-
Makroekonomikas pamatrādītāji
Summaries, Notes for secondary school3
-
Polijas ekonomika
Summaries, Notes for secondary school5