Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:418773
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Tirgzinība ir zinātnes apakšnozare, kurā pēta preču maiņas procesus un izskaidro apstākļu ietekmi uz ražošanu, sadali, preču un pakalpojumu noieta organizāciju un ekonomisko efektivitāti. Tirgzinība (angliski mārketings) ir darbība tirgū, darbs ar tirgu, nepārtraukts process, cikls. Mārketings veicina katras valsts ekonomiku, jo ar tā palīdzību var panākt lielāku preču noietu; paplašināt realizētās produkcijas apjomu. Mārketings veicina tirgus attīstību: veidojas elastīgas cenas, paplašinās preču un pakalpojumu sortiments, uzlabojas apkalpošanas kvalitāte. Mārketingu nepieciešams izmantot visās zemēs, kurās par mērķi izvirzīta cilvēku vajadzību apmierināšana.
1.Tirgzinību definīcija. Tirgzinību funkcijas
Tirgzinība ir zinātnes apakšnozare, kurā pēta preču maiņas procesus un izskaidro apstākļu ietekmi uz ražošanu, sadali, preču un pakalpojumu noieta organizāciju un ekonomisko efektivitāti.
Funkcijas ir saistītas ar pieciem mārketinga elementiem (prece, vieta, cena, virzīšana tirgū, pircējs, klients) un vidi kurā tie atrodas. Galvenās funkcijas:
1)apkārtējās vides (valsts politikas, ekonomikas, finanšu vides) analīze
2)tirgus izpēte, informācijas vākšana par iespējamo preču pārdošanu
3)patērētāju (klientu) analīze (vecums, dzimums, ienākumi, vēlmes, iespējamā rīcība u.c.)
4)produkta (pakalpojuma) plānošana
5)cenas plānošana un noteikšana precēm
6)sadales kanālu veida un daudzuma noteikšana, ņemot vērā uzglabāšanas nepieciešamību, transportēšanas iespējas, nepieciešamo pakalpojumu veidu pircējiem
7)virzīšana tirgū – efektīvākās metodes izvēle patērētāju (klientu) pārliecināšanai par preces piemērotību viņu vēlmju apmierināšanai (reklāma, pārdošanas veicināšana, sabiedriskās attiecības, tiešā pārdošana)
8)konkurences analīze pēc dažādiem rādītājiem. To stipro un vājo pušu noteiksana


2.Portfolio modeļi, to nozīme tirgzinību plānošanā.
Portfolio analīze ir stratēģiskas uzņēmuma vadības instruments. Tas domāts uzņēmuma tālejošas pastāvēšanas nodrošinājumam pieņemot optimālu lēmumu, attiecībā uz finansiālo, materiālo un personisko resursu piesaisti atsevišķām stratēģiskā biznesa vienībām. Portfolio modeļi ļauj uzlabot komunikāciju un norāda vājākās nozares. Portfolio modelis:
Bostonas matrica – parāda tirgus izaugsmes pakāpi un uzņēmumam piederošo tirgus daļu
General Electric modelis – novērtē tirgus pievilcību un biznesa stiprumu
3.Bostonas matrica, tās nozīme uzņēmuma darbības veidošanā.
Šo matricu izstrādāja 1967.gadā Bostonas konsultatīvā grupa, kas specializējās stratēģiskajā plānošanā, lai palīdzētu organizāciju augstākajiem vadītājiem noteikt, vai ir jāmaina biznesa vienību kombinācijā. Bostonas matrica ļauj firmai klasificēt katru savu stratēģisko uzņēmējdarbības vienību (SUV), ņemot vērā tās īpatsvaru tirgū attiecībā pret galvenajiem konkurentiem un pēc pieauguma tempiem nozarē. Izmantojot šo matricu firma var noteikt:
Kura no SUV ir nozīmīgākā, salīdzinot ar konkurentiem
Kāda ir šīs SUV tirgus dinamika: tie attīstās, stabilizējas vai samazinās.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register