Liela nozīme marketinga procesos ir tirgus izpētei. Šajā darbā mēs noskaidrosim un sīkāk izpētīsim dažas no šīm metodēm.
Ļoti svarīgi tirgus pētījumus veikt noteiktā secībā, lai neveidotos izdevumi par pētījumiem, kuri jau ir veikti iepriekš un var tikt izmantoti arī šai problēmai.
TIRGZINĪBAS PĒTĪJUMU PROCESU SECĪBA
1. Skaidri jānosaka problēma
Informācijas vākšanas process ir dārgs process. neprecīza problēmas apzināšanās radīs lielus un nevajadzīgus izdevumus. Precīzi formulēta problēma – tas jau ir pusceļš līdz tās atrisināšanai. Piemēram, ja uzņēmums apzinās, ka netiek piesaistīti daudz patērētāju, jānoskaidro:
kā patērētājs izvēlas konkrēto piedāvājumu
kā varētu vairāk piesaistīt patērētāju, lai izvēlētos konkrēto uzņēmumu.
2. Jānosaka mērķi
pētnieciski – jāparedz, kādi dati ir jāvāc iepriekš, lai varētu izpētīt radušos problēmu,
aprakstoši – paredz noteiktu parādību aprakstu,
eksperimentāli mērķi – paredz kādas hipotēzes pārbaudi.…