Jūras transporta nozīme Latvijā
Jūras transports Latvijā
Latvijas kuģošanas lielākie uzņēmumi ir Latvijas kuģniecība, Rīgas kuģniecība,
Rīgas transporta flote, SIA "Vērpete" (pasažieru). Latvijas kuģniecība izveidojās 1991. g. no PSRS kuģiem, kuri bija pierakstīti Rīgas un Ventspils ostās. 1994. g. tās flotē bija 85 kuģi (tankkuģi, refrižeratorkuģi un sauskravas kuģi).
Vispārējo kravu kuģi ir neefektīvi, lai ar tiem saistītu stratēģiskus mērķus.
Ro-ro kuģi darbojas grafika pārvadājumos no Baltijas jūras (Rīgas) uz
kontinentu. Maršrutos ir augsta konkurence un Latvijas kuģi sastāda nelielu nenozīmīgu daļu.
Latvijas kuģniecība
Latvijas kuģniecība (LK) ir lielākais Latvijas uzņēmums gan pēc gada
apgrozījuma (295 miljoni USD) gan pēc pamatkapitāla 250 milj. LVL.
Peļņa 1995. g. – 20 milj. Ls
Kuģu skaits – 70
Meitas uzņēmumi – 50
Pamatpārvadājumi: tankkuģu pārvadājumi (ap 80% naftas produkti), bez tam
ķīmiskās vielas.
Refrižeratoru flote galvenokārt pārvadā banānus (90%). Galvenie maršruti:
Ekvadora – Hamburga; Ekvadora – Sanktpēterburga. LK refrižeratorkuģi katru mēnesi
izdara 5-6 reisus no Ekvadoras uz Sanktpēterburgu.
Sauskravu pārvadājumi (līnijserviss) – starp Latvijas un Eiropas ostām. Pārvadā
automobiļus, treilerus, konteinerus (pārtikas produkti, dzērieni, sadzīves tehnika utt.)
No visiem LK bilancē esošajiem kuģiem:
- 56 % tankkuģi,
- 34 % refrižeratorkuģi,
- 10 % sauskravas.
…