-
Ūdens transports
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
Jūras ceļu raksturojums | 3 | |
Latvijas jūras ostas. Situācijas raksturojums | 5 | |
Upju transports | 6 | |
Galvenie upju kuģu veidi | 7 | |
Upju transporta priekšrocības un trūkumi | 7 | |
Kuģu tipi | 11 | |
Kuģu ātrums | 15 | |
Kuģu vestspēja, izmēri un iegrime | 15 | |
Jūras transporta loma valsts transporta kompleksā | 16 | |
Jūras transporta sistēma | 18 | |
Jūras transporta nozīme Latvijā | 19 | |
Jūras transports Latvijā | 19 | |
Latvijas kuģniecība | 19 | |
Latvijas Jūras administrācija | 20 | |
Pielikums | 21 | |
Izmantotie resursi | 23 |
Jūras transporta nozīme Latvijā
Jūras transports Latvijā
Latvijas kuģošanas lielākie uzņēmumi ir Latvijas kuģniecība, Rīgas kuģniecība,
Rīgas transporta flote, SIA "Vērpete" (pasažieru). Latvijas kuģniecība izveidojās 1991. g. no PSRS kuģiem, kuri bija pierakstīti Rīgas un Ventspils ostās. 1994. g. tās flotē bija 85 kuģi (tankkuģi, refrižeratorkuģi un sauskravas kuģi).
Vispārējo kravu kuģi ir neefektīvi, lai ar tiem saistītu stratēģiskus mērķus.
Ro-ro kuģi darbojas grafika pārvadājumos no Baltijas jūras (Rīgas) uz
kontinentu. Maršrutos ir augsta konkurence un Latvijas kuģi sastāda nelielu nenozīmīgu daļu.
Latvijas kuģniecība
Latvijas kuģniecība (LK) ir lielākais Latvijas uzņēmums gan pēc gada
apgrozījuma (295 miljoni USD) gan pēc pamatkapitāla 250 milj. LVL.
Peļņa 1995. g. – 20 milj. Ls
Kuģu skaits – 70
Meitas uzņēmumi – 50
Pamatpārvadājumi: tankkuģu pārvadājumi (ap 80% naftas produkti), bez tam
ķīmiskās vielas.
Refrižeratoru flote galvenokārt pārvadā banānus (90%). Galvenie maršruti:
Ekvadora – Hamburga; Ekvadora – Sanktpēterburga. LK refrižeratorkuģi katru mēnesi
izdara 5-6 reisus no Ekvadoras uz Sanktpēterburgu.
Sauskravu pārvadājumi (līnijserviss) – starp Latvijas un Eiropas ostām. Pārvadā
automobiļus, treilerus, konteinerus (pārtikas produkti, dzērieni, sadzīves tehnika utt.)
No visiem LK bilancē esošajiem kuģiem:
- 56 % tankkuģi,
- 34 % refrižeratorkuģi,
- 10 % sauskravas.
…
Ūdens ceļi ir vissenākie no visiem transporta ceļiem. Upju ceļi tiek izmantoti jau vairākus gadsimtus pirms autoceļiem vai dzelzceļiem. Daudzi no tiem tiek izmantoti vēl joprojām. Liela kultūras un komerciāla nozīme kā transporta ceļiem bija arī lielām iekšējām ūdens tilpnēm, piemēram, Ženēvas ezers Šveicē, Lielie ezeri Ziemeļamerikā, Ladogas u.c. ezeri Krievijā (Baikāls). Tieši šo ūdensbaseinu krastos veidojās senas pilsētas (aptuveni pirms 2-3 gs.). Un tieši šie ūdens ceļi veicināja paātrinātu civilizācijas attīstību un iedzīvotāju koncentrāciju.
-
Loģistika
Summaries, Notes20 Management, Communications, Transport, Marketing, Advertising
- Ūdens transports
- Uzņēmējdarbības loģistikas pamati
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Loģistika
Summaries, Notes for university20
-
Uzņēmējdarbības loģistikas pamati
Summaries, Notes for university59
-
Kvalitātes vadība, jūras transports: kruīzu kompānija "LMS"
Summaries, Notes for university5
-
Gaisa transports
Summaries, Notes for university2
Evaluated! -
Transports loģistikas sistēmā. Loģistikas stratēģiskā un taktiskā plānošana
Summaries, Notes for university5