Organizācijas stratēģiskie mērķi ir ilgtermiņa mērķi, kurus nosaka augstākā līmeņa menedžeri. Stratēģiskie mērķi attiecas uz organizācijas darbību kopumā, nevis tās atsevišķām struktūrvienībām, un ir saistīti ar jaunu produktu ražošanu vai būtisku to sortimenta paplašināšanu, ar jauna mērķtirgus iekarošanu, principiālu tehnoloģiju ieviešanu u.c.
Organizācijas taktiskie mērķi ir vidēja termiņa mērķi, kurus nosaka vidējā līmeņa menedžeri. Taktiskie mērķi parasti jānosaka un jāveido, lai nodrošinātu stratēģisko mērķu īstenošanu. Piemēram, par stratēģisko mērķi organizācija uzskata jaunu tirgus segmenta apgūšanu, tad taktiskais mērķis varētu būt saistīts ar produktu virzīšanu tirgū, reklāmu, sabiedriskajām programmām, apkalpošanas kvalitātes jautājumiem.
Organizācijas operatīvie mērķi ir īstermiņa mērķi, kurus nosaka zemākā līmeņa menedžeri. Operatīvie mērķi parasti ir jānosaka, lai realizētu taktiskos mērķus. Piemēram, ja par taktisko mērķi organizācija uzskata reklāmas budžeta efektivitātes paaugstināšanu, tad operatīvais mērķis varētu būt pasūtījumu organizēšana konkrētai avīzei (žurnālam).
…