Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:678983
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Taču interesanti ir tas, ka laikā no 1933.-1945.g. teātrim tiek piešķirta īpaša propagandas nozīme, jo valdošais triumvirāts (Hitlers, Gebelss, Gērings) pastiprināti interesējas par teātri, operu un kino. Hitlers personīgi pieņem būtiskus lēmumus, kas attiecas uz teātra un mūzikas dzīvi, līdz ar to tiek uzlabota teātru materiālā situācija. Galvenā prasība, ko izvirza jaunais režīms, ir masu tipa teātra izveide, kur dominē kori, nevis solisti – individualitātes. Izrādes pārsvarā uzved brīvā dabā, un tās nosauc par ting-spēlēm. Tiek izveidoti speciāli laukumi, kur skatuve ir sadalīta trīs atsevišķos spēles segmentos, skatītāju rindas izvietotas amfiteātra formā, un starp tām ir vairākas simetriskas ejas uz skatuvi. Uzvedumos tiek izmantoti elementi no viduslaiku mistērijām un stadionu spēlēm.
Jaunais teātra režīms organizē arī dažādus festivālus un pasākumus ar vairāk vai mazāk oficiālu raksturu (Reiha teātra nedēļa, Šekspīra festivāls, Kleista lugu nedēļa, Baireitas festivāls ir kā Reiha varenības apliecinājums).
Labvēlīga situācija rodas 1934./1935.g. sezonā, jo vācu teātra vadība tiek organizēta pēc vadoņa principa – labāko teātru vadība nonāk profesionāļu rokās. Protams, jāiestudē ir Josta lugas kā nodevas režīmam, bet tiek iestudēta arī modernā dramaturģija un klasika. Tā kā ideoloģiskās izrādes tiek maz apmeklētas, tiek organizēti obligāti „kultūras pasākumu” apmeklējumi rūpnīcām.
Kara laikā arī okupēto valstu teātra dzīve tiek pārkārtota pēc vācu Reiha parauga, piem., Latvijā Nacionālais teātris tiek pārveidots par Kareivju teātri. Pēc atentāta pret Hitleru tiek slēgti visi Lielvācijas teātri. Vācijas teātra ēkas smagi cieš no bombardēšanas. Ar šo brīdi beidzas vēl viens laikmets vācu teātra vēsturē, kas tiek dēvēts par propagandas, maskēšānas vai bagātā teātra periodu, jo nekad vācu teātrim nav bijusi tik labvēlīga materiālā situācija un tiek viegli manipulējami teātra radošie cilvēki.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1232896
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register