Tātad ir svarīgi saprast, ka organizācijas darbinieki ir dažādi un arī viņu sākšana strādāt tieši šeit ir atšķirīga. Cilvēku motīvi apvienojoties grupā bieži vien ir līdzīgi, bet intreses, kāpēc izvēlas šo darbu un šo organizāciju var būt diezgan atšķirīgas. Piemēram, kādam šis darbs ir savu personīgo mērķu sasniegšana, lai iegūtu sev vēlamos labumus vai kopējās grupa izmanto konkrēto personu, lai iegūtu kopējus labumus sev. Tas arī ir galvenais iemesls, kāpēc bieži ir novērota situācija, kad nav patiesas sadarbības starp darbiniekiem, bet ir izmantošana citu civēku, sava labuma gūšanai.
Ne vienmēr vadītājs ir organizācijas līderis, tāpēc ir svarīgi novērot visu grupu kopā, lai atrastu konkrētās grupas līderi. Tas nozīmē, ka vienlaikus ir jāseko, ko grupa dara gan to kā grupa rīkojas dažādās situācijās. Vai konfliktsituācija dalībnieki dodas pēc padoma pie vadītāja vai pie kāda cita kolēģa. Kura persona ir tā, kas spēj paīdzēt, prot atrast risinājumu un iedvesmo pārējos.
Kā iespējams mācīties saprast, kas notiek grupā un būt līderim? “Organizācijas attīstības centra «Spring Valley» pieeja ir mācīšanās no pieredzes. Tāpēc, lai pētītu līderību grupā, vispirms jāzina, kādi instrumenti vajadzīgi un kā tos izmantot. Tāpat svarīgi, lai mācīšanās notiktu drošā vidē, kas nekaitētu biznesam un savstarpējām attiecībām, veidojot grupas bez jebkādas formālas, noteiktas hierarhijas, un dot tām uzdevumus, kas nav saistīti ar reālā darba saturu, bet, gluži tāpat kā reālajā dzīvē, arī konkrētajā uzdevumā grupai jāatrisina līderības jautājumi.” Lai saskatītu līderību grupā ir tāpat jāapgūst šīs iemaņas. Šīs apmāčibas nav vieglas, bet tās spēj palīdēt atrast iespējas veidot stipru un produktīvu komadu ar spēcīgu līderi priekšgalā.
…