Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:655561
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.11.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Personāla izvērtēšana    4
  Personāla saimniecības konkrētā organizācijā ietekmē šādi faktori    4
  Pastāv vairāki personāla saimniecības struktūras varianti    5
  Personāla vadības pienākumi un uzdevumi    5
  Organizācijas dibināšana    7
  Mērķu un uzdevumu maiņa    7
  Konflikti un to atrisināšanas metodes    8
  Konfliktu rašanās un atrisināšana shēmā    8
  Pārvaldības sistēma    8
  Konflikta avots    8
  Konflikta rašanās un paplašināšanās    9
  Organizācijas struktūra    10
  Organizācijas struktūra kā formālu regulējošu aktu kopums    11
1)  Ar organizāciju saistītie faktori    12
2)  Ar apkārtējo vidi saistītie faktori    12
  Uzņēmuma struktūras veidi    14
(b)  Līnijas un personāla (produkcijas) uzņēmums    15
(c)  sastāv no nodaļām, kurās apvienoti visi ar noteiktu produktu, pakalpojumu vai tirgu strādājoši darbinieki; administrācija kontrolē tikai šo nodaļu vadītājus un visu procesu kopumā    15
(d)  Priekšrocības: darbs orientēts uz gala produktu, klientu. Katram ir noteikta atbildība, tiek nodrošināta laba kvalitātes un izdevumu kontrole. Ir ātra reakcija uz pieprasījumu, labāka darbības koordinācija, iespējama tehnoloģijas straujāka attīstība    15
  Lēmumu pieņemšanas definīcija    26
  Motivācijas ietekmē notiek šādi procesi    28
  Motivācija ietekmē    28
Pašrealizācijas vajadzības    29
IV  “EGO” vajadzības    29
  Kontrole un kontrolings    31
  Kontrole (control; Kontrolle; контроль) – pārraudzība, pārbaude, revīzija. Kontrolēt var uzņēmuma darbību, norēķinus un grāmatvedību, kā arī darbinieku rīcībā nodotās vērtības. Kontrole pārbauda, vai darbība norisinās saskaņā ar līgumu, statūtiem, īpašnieka vai dalībnieku sapulces lēmumiem un pieņemtajiem principiem, uzņēmuma izpildinstitūciju lēmumiem un rīkojumiem. Kontroles mērķis ir konstatēt kļūdas un trūkumus, lai novērstu to atkārtošanos. Kontrole ir arī attiecības starp mātes un meitas uzņēmumu koncernā; mātes uzņēmuma iespēja noteikt saskaņā ar statūtiem vai līgumu meitas uzņēmuma finansu un darbības politiku    31
  Kontroles būtība organizācijās    32
  Kontrolings    36
  Pēc objektiem (resursiem)    37
  Pēc darbības procesiem    38
  Pēc organizācijas līmeņiem    38
  Pārvaldības principu būtība un uzdevumi    59
  Pārvaldības izņēmumu (ārkārtas, izņēmumu notikumu) princips    59
  Pārvaldības “mērķorientācijas” princips    60
  Pārvaldības pienākumu deleģēšanas princips    60
  Pārvaldības sistemātiskais princips    61
  Komunikāciju princips pārvaldībā    61
  Pārvaldības kontroles princips    62
  Uzņēmuma pārvaldības lēmumu saturs un veidi    63
  Laika plānošana    66
  LOĢISTIKAS PĀRVALDĪBA    68
  Pārmaiņu vadīšanas noteikumi    70
  Pārmaiņu plānošana    71
  Pārmaiņu ietekmējošo spēku analīze    71
  Praktiskas rekomendācijas konflikta pārvarēšanai    76
  Izmantotā literatūra    78
Extract

Lai panāktu efektīvu vadīšanu, vadītājam jālieto vara. Sabiedrībā parasti varu saista ar vardarbību, spēku vai agresiju. Šim uzskatam ir arī zināms pamatojums, jo praktiski visas šīs parādības eksistē. Taču rupjo spēks nav varas obligāts atribūts. Parasti vadītājs varu izmanto dažādi, lietojot daudzas metodes un paņēmienus, lai ietekmētu darbinieku rīcību. Līdz ar to vadīšana ir reāla varas lietošana. Pat tāda gadījumā, kad vadītājam ir noteiktas vadīšanas pilnvaras, viņš ne vienmēr tās īsteno jo padotie var vienkārši atteikties izpildīt vadītāja pavēles, ja viņa rīcībā nav nepieciešamās varas.
Tādējādi vadītājam ir jāparāda saviem padotajiem, ka viņš ir galvenais un, ka tieši viņa rokās ir koncentrēta visa vara - taču te atkal rodas viens paradokss, nevajag aizrauties ar varas koncentrēšanu un nepārtrauktu pierādīšanu, jo ja no vadītāja puses būs nepārtraukti vērojama nepamatota, vienpusīga varas lietošana, tad tas no padoto puses var izraisīt vēlmi parādīt arī savas iespējas. Rezultātā - ne vadītājs, ne padotie nesasniedz mērķus. Tāpēc vadītājam ir ieteicams vienmēr novērtēt pietiekamo ’’varas bilanci ’’, kas varētu kalpot organizācijas mērķu īstenošanai un tajā pašā laikā neizraisītu padoto pretestību.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,91 €
Work pack Nr. 1147033
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register