-
Vajadzības
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Pētījumā dotie apgalvojumi un grupas dalībnieku atbildes uz tiem | 4 |
2. | Grupas vidējais rezultāts | 10 |
3. | Individuāla analīze | 12 |
Nobeigums | 15 | |
Literatūras saraksts | 16 |
Šī persona (3.persona) ir veiksmīgāk apmierinājusi savas vajadzības, kā grupa kopumā ņemot. Piecos apgalvojumos (1.4, 2.2., 2.3, 3.1, 3.2) ir izteikti liela atšķirība rezultātos starp personas atbildēm un grupu. Tas nozīmē, ka šī persona gandrīz ir apmierinājusi vajadzības pēc piederības, pašapliecināšanās, drošības un arī materiālo vajadzību. Tomēr 1.2. un 3.3 apgalvojumos personas iegūtie punkti ir lielāki kā grupai kopumā, un tie norāda uz piederības un pašapliecināšanās vajadzību nepietiekamu apmierināšanu. Tātad var apgalvot, ka materiālā vajadzība šai personai šķiet vismazāk būtiskā un persona, balstoties uz materiālo nodrošinājumu, var mēģināt piepildīt citas vajadzības.
Nobeigums
Vērtējot grupas rezultātu kopumā var secināt, ka turpināt studijas grupu motivē dažādas vajadzības, nav vajadzību, kuras grupai nešķistu nozīmīgas vispār. Kā mazāk nozīmīgu var minēt drošības vajadzību.
Individuāli analizējot var secināt, ka katrai personai ir sava motivācija mācīties. Šīs motivācijas atšķiras, to ietekmē katras personas dzīves pieredze un apstākļi. Ir persona, kurai materiālā vajadzība šķiet visnenozīmīgākā un viņa turpina studijas citu, vairāk iekšēju motīvu dēļ. Citai personai motīvs studēt ir pašapliecināšanās, persona var pierādīt citiem, ka viņa spēj to paveikt. Vēl citai personai būtisks motīvs studijām ir materiālo vajadzību apmierināšana.
Nevar apgalvot, ka kāda no pētījumā minētajām vajadzībām grupai nebūtu šķitusi vērā ņemams motīvs studiju turpināšanai. Pilnīgi visas vajadzības tiek pielietotas kā motīvs, lai mācītos.
…
Šim pētījumam par pamatu ir ņemta A.Maslova vajadzību piramīda . Pētījumā piedalījās 10 sievietes, vecumā no 22 - 23gadiem, kuras ir ieguvušas bakalaura grādu un šobrīd turpina studijas maģistrantūrā. Pētījuma gaitā tika doti divpadsmit apgalvojumi, kuri bija saistīti ar izglītību un motivāciju, kādēļ šie cilvēki mācās. Katram apgalvojumam var piesaistīt kādu no vajadzībām, kuras ir ietvertas A.Maslova vajadzību piramīdā, kura sastāv no pieciem līmeņiem – fizioloģiskās, drošības, piederības un mīlestības, pašcieņas un pašaktualizācijas vajadzības . Analizējot iegūtos rezultātus tika pētīts, kuras vajadzības jau ir apmierinātas un pie kuru vajadzību apmierināšanas personas šobrīd strādā. Tika analizēts, kuras vajadzības tiek uzskatītas par būtiskākām kā pārējās. Pētījumā tika izveidotas diagrammas ar grupas atbildēm, grupas vidējo rezultātu un atsevišķi izanalizēti trīs personu individuālie rezultāti. Kā arī individuālie rezultāti tika salīdzināti ar grupas vidējo rezultāti.
- Motivācija
- Vajadzības
- Vajadzības
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vajadzības
Summaries, Notes for university1
-
Motivācija
Summaries, Notes for university5
-
Saskarsmes psiholoģija
Summaries, Notes for university48
-
Psiholoģijas ekāmena atbildes
Summaries, Notes for university45
-
Vajadzības
Summaries, Notes for university2