Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,49
You save:
0,52 (15%)
Discounted price*:
2,97
Purchase
Add to Wish List
ID number:472198
Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Extract

Kampanelli uzsver, ka pilsētas pamatā ,, viss ir kopīgs’’. Kopīgumu viņš pamato:
,,Īpašumu pie mums izveido un uztur tas, ka mums katram ir savs atsevišķs mājoklis un savas sievas un bērni. No tā rodas savtīgums, jo taču, lai sa¬sniegtu savam dēlam bagātību un godājamu stāvokli un atstātu viņu kā prāvas mantības mantotāju, ikviens no mums vai nu sāk aplaupīt valsti, ja viņš nekā nebaidās, būdams bagāts un dižciltīgs, vai arī kļūst par sīkstuli, no¬devēju un liekuli, kad viņam nepietiek varenības, mantas un dižciltības. Bet, kad mēs tiksim vaļā no savtīguma, mums paliek tikai mīlestība uz kopienu.’’ Kampanelli ataino arī vienlīdzību: ,,Vīrieši un sievietes pie viņiem valkā bezmaz vai vienādu apģērbu, kas piemērots kara lietām, tikai ap¬metnis sievietēm ir zemāk par ceļgaliem, bet vīriešiem tas stiepjas tikai līdz ceļgaliem. Un visiem viņiem tiek mācī¬tas dažnedažādas zinātnes kopīgi.’’22
Savukārt karalietās vienmēr uzvar Solāriji. Kolīdz viņi tiek pakļauti varmācībai, aizvainojumiem, laupīšanai vai arī kad tiek nomākti viņu sabiedrotie, vai viņus aicina palīgā pārējās pilsētas, kas atrodas zem tirānijas jūga, - viņi bez kavēšanās sapulcējas uz Padomi. Ceļos metušies, tie lūdz Dievu iedvest viņiem vislabāko lēmumu, tad pārspriež lietas apstākļus, pēc tam jau tiek pieteikts karš. Tūdaļ sāpošas priesteris, kuru sauc par lietas vedēju; viņš pieprasa no ienaidniekiem kompensāciju par nolaupīto vai sabiedroto nomākšanas izbeigšanu, vai tirānijas gāšanu. Atteikuma gadījumā viņš piesaka karu, aicinādams sodošo Dievu Cebaotu pazudināt tos, kuri stāv par netaisnu lietu. Ja ienaidnieki vilcinās atbildēt, priesteris dod viņiem laiku pārdomām: valdniekam - stundu, bet republikai - trīs stundas, lai izvairītos no kaut kādas piemānīšanas iespējas.23 Un tā sākas karš pret dabisko tiesību un reliģijas pārkāpējiem. Saules pilsētas iemītnieki ,,no nāves pilnīgi nebaidās, jo tic dvēseles nemirstībai un uzska¬ta, ka dvēseles, izejot no miesas, pievienojas labajiem vai ļaunajiem gariem - atbilstoši savai uzvedībai šīs pasaules dzīves laikā’’.24 Kampanelli uzskata, ka ,,mēs varam atgriezties pie realitātes un dabas sapratnes vienīgi caur mūsu sajūtām un domām’’25 .

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,20 €
Work pack Nr. 1314304
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Viduslaiki un renesanse. Modernās politikas domas dzimšana. Makjavelli reālpolitika un valsts utopijas ideja (Mors, Kampanella)”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/472198

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register