Tā noteikti nav tēma, kuru bērni 8-9 gadu vecuma spēj izprast, izteikt viedokli par to. Tādas tēmas būtu jāaizskar pamatskolas posmā, jāpiedāvā semināri vidusskolas jauniešiem. Pie pozitīvā vēlos pieminēt - simulācija “Zvans glābšanas dienestiem”, kas liekas ļoti laba ideja, jo ir pierādīts, ka bērniem, lai neapjuktu stresa situācijā, ir jāzina kā tieši rīkoties, tamdēļ arī skolās notiek mācību trauksmes, lai bērni fiziski būtu sagatavoti rīkoties.
Sestās klasēs piedāvātās apgūstamās tēmas liekas vecumposmam neatbilstošas, jo 12 gadi ir tas vecums, kad pusaudzim viņa vienaudžu viedoklis ir ļoti svarīgs, bērni sāk mainīties arī fiziski. Esmu novērojis, ka tieši šis ir tas vecums, kad klases biedri apceļ tos, kuri ir nedaudz savādāki gan izskatā, gan domāšanā. Kaut arī zināt nozīmīgākās kultūras jomas (sadzīve, nodarbošanās veidi, izglītība, reliģija, māksla, literatūra, folklora, etnogrāfija), kas raksturo katru tautu ir svarīgi, tomēr izglītības saturs varētu būt daudzpusīgāks.
Balstoties uz manu skolēnu viedokļiem un personīgo pieredzi secinu, ka sociālās zinības ir svarīgas, bet ir nepieciešami daudzi uzlabojumi mācību saturā, būtu vēlams izvērtēt vērtēšanas sistēmu, tēmu atbilstību vecumposmiem.
…