Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:466987
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.12.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Extract

Viesmīlība ir viena no tūrisma industrijas nozīmīgākajām nozarēm. Izmitināšanas sektors ir kā viena no šīs nozares apakšnozarēm. Pie izmitināšanas uzņēmumiem pieder visi tie uzņēmumi, kas piedāvā naktsmītnes iespējas tūristiem un arī citiem viesiem. Izmitināšana, var sacīt, ka ir pats galvenais naktsmītņu produkts.
Kvalificēt naktsmītnes ir diezgan grūti. Tāpēc nereti rodas situācija, ka dažādās valstīts atšķiras naktsmītņu klasifikācija un līdz ar to arī to iedalījums. Kā Pasaules Tūrisma Organizācija (PTO), tā arī Latvija, atzīst, ka nozīmīgākais naktsmītņu veids ir tieši viesnīca. Viesnīca ir uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) īpašumā vai nomā esoša viesu izmitināšanas un apkalpošanas mītne, kurā ir ne mazāk kā desmit numuru
Daudz sīkāk tiek iedalītas tieši viesnīcas, jo to piedāvājums ir visplašākais un daudzveidīgākais. Viesnīcas tiek klasificētas pēc daudziem kritērijiem: pēc mērķauditorijas, pēc lieluma, pēc atrašanās vietas, pēc iesaistīšanās dažādās apvienībās, pēc īpašuma attiecībām, pēc pakalpojuma jeb servisa līmeņa. Tieši klasifikāciju pēc pēdējā es savā esejā izpētīšu sīkāk.
Pēc pakalpojuma jeb servisa līmeņa viesnīcas tiek klasificētas: pasaules klases pakalpojumu (no 4-7 zvaigznēm), vidējā līmeņa (3 zvaigznes) un ekonomisku jeb limitētu pakalpojumu (1- 2 zvaigznes) viesnīcās.
Latvijā viesnīcas vērtē Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas uzņēmums «Viesnīcu un restorānu centrs». Tas notiek saskaņā ar Latvijas valsts standartu. Tajā iekļautas visas nepieciešamās prasības viesnīcām. Zvaigžņu skala tiek piemērota tikai viesnīcām. Maksimālais zvaigžņu skaits, ko viesnīca var saņemt, ir piecas, bet minimālais – viena. Tiesa, tas attiecas tikai uz sertificētām viesnīcām, un tas nebūt nenozīmē, ka visām obligāti jābūt vismaz ar vienu mirdzošu zvaigzni. Daudzas viesnīcas ir arī bez sertifikāta un zvaigznēm. Tas ir atļauts. 2005. gadā Latvijā kopā bija 77 nesertifiticētas viesnīcas, no kurām 29 atradās Rīgā. Taču sertifikāts ir vēlams mārketinga elements – zināma kvalitātes zīme, kas klientam vēsta, ko no viesnīcas var sagaidīt. Tādēļ lielākā daļa viesnīcu brīvprātīgi vēlas iegūt sertifikātu. Turklāt, sākot ar 2005. gadu, tiek izsniegts beztermiņa Atbilstības sertifikāts. Katru gadu tiek veiktas tūrisma mītnes uzraudzības procedūras.
Starpcitu, Ziemeļvalstu un Baltijas valstu nacionālo viesnīcu un restorānu asociāciju gadskārtējās tikšanās laikā 2006. gada 15. augustā Viļņā tika nolemts ieviest vienotas prasības katras valsts nacionālajai viesnīcu klasifikācijas sistēmai. Tas nozīmē, ka tiks noteikts vienāds minimālo kritēriju skaits 1 – 5 zvaigžņu viesnīcām Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Dānijā un Zviedrijā. Vienotā sistēmā iekļausies arī viesnīcas, kurām piešķirtas zvaigznes, Islandē, Grenlandē, Fāreru salās un Somijai piederošajās Ālandu salās.
Kā jau teikts, mūsu valstī viesnīcas vērtē pēc Latvijas valsts standarta, kas nav aktuāls ārzemēs, jo katrā valstī ir sava vērtēšanas sistēma. Tomēr zināmai līdzībai jābūt, jo, izstrādājot Latvijas standartu, tika ņemta vērā Vācijas, Polijas un Īrijas prakse.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register