-
Visual Basic 5.0 pamati
Nr. | Chapter | Page. |
1.NODAĻA. | IEVADS PAR VISUAL BASIC | 4 |
VISUAL BASIC TERMINOLOĢIJA | 4 | |
DARBS IZSTRĀDES VIDĒ | 5 | |
Notikumorientēta programmēšana | 6 | |
Programmu veidošana ar Visual Basic | 7 | |
MATERIĀLA PĀRBAUDE | 7 | |
2.NODAĻA. | VISUAL BASIC PAMATI | 8 |
OBJEKTI | 8 | |
Vārdu došana objektiem | 8 | |
Vārdu došanas parašas | 8 | |
OBJEKTU KONTROLĒŠANA | 9 | |
ĪPAŠĪBAS (PROPERTIES) | 10 | |
Īpašību uzstādīšana izstrādes laikā | 10 | |
Īpašību uzstādīšana izpildes laikā | 10 | |
Visual Basic konstantes | 11 | |
Īpašību vērtību atgriešana | 11 | |
METODES | 11 | |
NOTIKUMI (EVENTS) | 12 | |
MATERIĀLA PĀRBAUDE | 13 | |
3.NODAĻA. | FORMAS | 14 |
MODUĻI | 14 | |
Formas moduļi | 14 | |
Standartmoduļi | 14 | |
IEVADS PAR FORMĀM | 14 | |
Formu īpašību uzstādīšana | 15 | |
Formu notikumi | 17 | |
Formas metodes | 17 | |
DARBĪBAS AR FORMĀM | 17 | |
Aplikācijas apturēšana | 18 | |
MIJIEDARBĪBA AR LIETOTĀJIEM | 18 | |
MsgBox funkcijas lietošana | 19 | |
MsgBox argumenti | 19 | |
Atgriezto vērtību izmantošana | 19 | |
InputBox funkcijas lietošana | 20 | |
FORMAS “MĀTE” UN “BĒRNI” | 21 | |
MDI formas | 21 | |
MDI Child | 21 | |
MATERIĀLA PĀRBAUDE | 22 | |
4.NODAĻA. | KONTROĻI | 23 |
IEVADS PAR KONTROĻIEM | 23 | |
Kontroļu pievienošana formai | 23 | |
Name īpašības uzstādīšana | 23 | |
End…With konstrukcijas lietošana uzstādot objekta īpašības | 24 | |
STANDARTKONTROĻI | 24 | |
Label (Uzraksts) | 24 | |
TextBox (Teksta lodziņš) | 25 | |
CommandButton (Komandpoga) | 26 | |
APKOPOJUMS PAR STANDARTKONTROĻIEM | 27 | |
KOMBO LODZIŅU (COMBOBOX) UN SARAKSTU (LISTBOX) KONTROĻI | 28 | |
Sarakstu papildināšana | 28 | |
Ierakstu izmešana no saraksta | 28 | |
Saraksta kārtošana | 29 | |
METRONOMA (TIMER) KONTROLIS | 29 | |
MATERIĀLA PĀRBAUDE | 30 | |
5.NODAĻA. | PROGRAMMAS GAITAS VADĪŠANA | 32 |
SALĪDZINĀŠANAS UN LOĢISKIE OPERATORI | 32 | |
NOSACĪJUMU KONSTRUKCIJAS | 32 | |
If…Then Konstrukcija | 33 | |
If…Then…Else Konstrukcija | 33 | |
If…Then…ElseIf Konstrukcija | 34 | |
Select Case Konstrukcija | 34 | |
CIKLI | 35 | |
Do…Loop konstrukcijas | 35 | |
For…Next Konstrukcija | 37 | |
Iziešana no cikliem | 37 | |
MATERIĀLA PĀRBAUDE | 38 | |
6.NODAĻA. | MAINĪGIE UN PROCEDŪRAS | 39 |
MAINĪGĀ JĒDZIENS | 39 | |
DATU TIPI | 40 | |
Datu tipu izvēle | 40 | |
Vārdu došana mainīgajiem | 40 | |
MAINĪGO DEKLARĒŠANA | 41 | |
Dim komandas izmantošana | 41 | |
Option Explicit komandas lietošana | 42 | |
Redzamības apgabali | 42 | |
Lokālo mainīgo deklarēšana | 43 | |
Statisko mainīgo deklarēšana | 43 | |
Moduļa, Formas un Publiskie mainīgie | 44 | |
MASĪVU LIETOŠANA (ARRAYS) | 44 | |
Fiksēta izmēra masīvu deklarēšana | 45 | |
DARBS AR PROCEDŪRĀM UN FUNKCIJĀM | 45 | |
Procedūru tipi | 45 | |
Notikuma (event) procedūras | 46 | |
Parastās (general) procedūras | 46 | |
Standartmoduļa izveidošana | 47 | |
Parasto procedūru izsaukšana | 47 | |
Sub procedūru lietošana | 47 | |
Function procedūru lietošana | 48 | |
Argumentu nodošana procedūrām | 49 | |
MATERIĀLA PĀRBAUDE | 51 | |
7.NODAĻA. | DATU APSTRĀDE AR DATU KONTROLI | 52 |
Ievads par relāciju datu bāzēm | 52 | |
PIEKĻŪŠANA DATIEM IZMANTOJOT DATU KONTROLI | 52 | |
Ierakstu kopa (recordset) | 53 | |
DATU KONTROĻA LIETOŠANA | 53 | |
IERAKSTU APSKATE PIESAISTĪTAJOS (BOUND) KONTROĻOS | 54 | |
Kontroļa piesaistīšana datu kontrolim | 54 | |
Datu kontroļa metodes | 55 | |
MATERIĀLA PĀRBAUDE | 56 | |
ATBILDES UZ MATERIĀLA PĀRBAUDES JAUTĀJUMIEM | 57 |
Microsoft Visual Basic ir efektīva izstrādes platforma, kuru jūs variet lietot, lai radītu funkcionāli bagātas aplikācijas Windows 95 un Windows NT operacionālajām sistēmām. Šo rīku lieto gan profesionāli programmētāji, gan iesācēji.
Visual Basic balstās uz Basic programmēšanas valodu. Tas atšķiras no iepriekšējām Basic versijām, jo izmanto notikum-orientētu programmēšanas modeli. Visual Basic piedāvā aplikāciju izstrādes vidi (RAD), bagātu objekt-bāzētu programmēšanas valodu un ērtus atkļūdošanas rīkus.
Visual Basic terminoloģija
Šajā tabulā ir apkopoti galvenie termini, kas tiks lietoti šajā materiālā saistībā ar Visual Basic. Par katru no tiem tiks pastāstīts vairāk šī kursa laikā.
Notikumorientēta programmēšana
Visual Basic rakstītas aplikācijas ir notikumorientētas. Notikumorientētu programmēšanu vieglāk saprast salīdzinot to ar procedurālo programmēšanu.
Aplikācijas, kas veidotas ar procedurālu programmēšanas valodu, tiek izpildītas loģiski virzoties caur programmas kodu, izpildot vienu koda rindiņu katrā solī. Loģiskā virzīšanās var tikt uz laiku pāvietota uz citu programmas daļu ar GoTo, GoSub un Call komandām.
Pretstatā tam, notikumorientetā programmā komandas tiek izpildītas tad, kad specifisks notikums izsauc koda daļu, kas piekārtota šim notikumam. Notikumus (events) var izraisīt ievads no klaviatūras, darbības ar peli, operacionālā sistēma vai aplikācijas kods. Piemēram, aplūkosim, kas notiek, kad lietotājs uzklikšķina uz formas novietotai komandpogai Command1. Peles klikšķis ir notikums. Kad tiek izraisīts Click (klikšķa) notikums, Visual Basic izpilda apakšprogrammas kodu ar nosaukumu Command1_Click. Kad kods ir izpildīts, Visual Basic gaida turpmākos notikumus.
Šajā nodaļā jūs iepazīsieties ar pamatdarbībām, lietojot formas un kontroļus. Jūs mācīsieties par objektiem, īpašībām, metodēm un notikumiem, un redzēsiet, kā tie tiek izmantoti Visual Basic.
Objekti
Visual Basic terminoloģijā objekts ir koda un datu apvienojums, kas var tikt aplūkots un kontrolēts kā viena atsevišķa vienība. Komandpogas un citi formas kontroļi ir atsevišķi objekti. Katra Visual Basic forma ir atseviķš objekts.
Objekti var saturēt citus objektus, piemēram, forma var saturēt komandpogas.
Tā kā objekts satur gan datus, gan kodu, ievietojot eksistējošu objektu programmā, automātiski tiek ievietots arī objekta kods. Piemēram, kad komandpogu ievieto programmā, tā jau satur nepieciešamo kodu, lai reaģētu uz noteiktiem notikumiem, piemēram, peles klikšķi. Kad tiek izraisīts Click notikums, komandpoga reaģē mainot savu izskatu.
Vārdu došana objektiem
Kad tiek izveidots jauns objekts, tam tiek iedots noklusējuma vārds balstoties uz objekta tipa, piemēram Form1, Command2, Text3. Ir lietderīgi nekavējoties nomainīt katra kontroļa īpašības Name (vārds) vērtību uz vārdu, kas paskaidro kontroļa uzdevumu (jēgu). Tam ir šādi iemesli:
Nomainot kontroļa vārdu programmas kods kļūst vieglāk saprotams un labojams.
Kods tiek piekārtots objektam balstoties uz objekta vārdu. Ja mainīsiet objekta vārdu pēc tam, kad būs uzrakstīts kods, tad kods zaudēs saiti ar objektu un netiks izpildīts.
Vārdu došanas parašas
Jūs variet dot objektam jebkuru vārdu, bet tiek ieteikts izmantot vārdu došanas parašas un neatlaidīgi lietot tās visās jūsu programmās.
Šajā tabulā ir apkopoti Visual Basic lietotās vārdu došanas parašas. To ievērošana ļauj citiem vieglāk saprast jūsu kodu.…
- Datorzinātņu pamati
- Mākslīgā intelekta pamati
- Visual Basic 5.0 pamati
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sistēmu modelēšanas un imitācijas pamati
Summaries, Notes for university4
-
Datorgrafikas un attēlu apstrādes pamati. Riņķa līnija
Summaries, Notes for university4
-
Tematiskais plāns (fakultatīvs - programmēšanas pamati)
Summaries, Notes for university1
-
Patstāvīgie darbi un studiju darbs priekšmetā "Mākslīgā intelekta pamati"
Summaries, Notes for university15
-
SQL valodas pamati
Summaries, Notes for university18