Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:603165
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.03.2006.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Informātika – zinātnes nozare, kas pēta informātikas procesus.
Informācija ir ziņas par pasauli. Šīs ziņas cilvēks var uztvert, uzkrāt, apstrādāt un izplatīt. Apkārtējās pasaules tēls cilvēka apziņā veidojas pēc informācijas uztveršanas ar maņu orgāniem: dzirdi, redzi, ožu, tausti, garšu. Cilvēks kā bioloģiska un sociāla būtne var eksistēt, tikai apstrādājot informāciju par apkārtējo pasauli, pieņemot lēmumus un attiecīgi rīkojoties.
Informācijas apstrāde notiek katrā cilvēka darbības jomā. Tā, piemēram, lai pārietu ielu, jāpārliecinās, vai netuvojas mašīnas. Ļoti intensīva informācijas apguve notiek skolās, augstskolās un citās mācību iestādēs. Lai gūtu panākumus saimnieciskajā darbībā, jāapstrādā ziņas par pieprasījumu un piedāvājumu preču tirgū, jāiegūst informācija par izejvielu un enerģijas cenām u.tml. Vēl sarežģītāka ir informācijas savākšana un apstrādāšana valsts mērogā. Pieņemot valdības lēmumus, tās rīcībā jābūt iespējami pilnīgai un patiesai informācijai par stāvokli rūpniecībā, lauksaimniecībā, tirdzniecībā un finansu sistēmā.
Informācija vienmēr ir saistīta ar informācijas nesēju – materiālu objektu vai vidi. Ļoti tālā senatnē kā informācijas nesējs cilvēkam bija atmiņa un skaņa. Vēlāk cilvēki iemācījās fiksēt informāciju zīmējumu veidā uz alu sienām vai klintīm. Attīstoties rakstībai, kā informācijas nesēju sāka izmantot māla plāksnītes, papirusus, koka dēlīšus. Pēc grāmatu iespiešanas izgudrošanas ļoti plaši informāciju sāka tiražēt uz papīra grāmatu, žurnālu un laikrakstu formā. 19. gadsimtā tika izgudrota attēla fiksācija kinofilmās. Skaņu viļņu izmantošana informācijas pārraidei ar tehniskām ierīcēm cilvēkiem deva iespēju izmantot radio, telefonu, telegrāfu. Attēla pārraidīšanas iespēja ar radioviļņiem radīja televīziju. Magnetafonos vai videomagnetafonos skaņa un attēls tiek ierakstīti magnētiskajās lentās. Datortehnikas attīstība ir radījusi jaunus informācijas pieraksta un pārraides paņēmienus. Šeit jāpiemin pusvadītāja materiālus, magnētiskos un optiskos diskus, kosmiskos sakarus.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1197783
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register