Skolēni, kuri beidz speciālās skolas parasti nav pietiekami sagatavoti adaptācijai darba dzīvē un sabiedrībā. Viņiem grūti iekļauties darba tirgū. Sabiedrība nav gatava pieņemt sev līdzās šādus cilvēkus.
Mājturības mācību saturs ir cieši saistīts ar pārējiem priekšmetiem, veselības mācību, vizuālo mācību, sociālajām zinībām, tāpēc skolotājiem sadarbojoties jāveido šī saikne.
Mājturības mācības satura apguvē liela uzmanība pievēršama skolēnu praktiskajai darbībai – tai jāplāno ~ 75% no mācību procesam atvēlētā laika. Mācību procesam mājturībā jābūt organizētam tā, lai skolēnam būtu iespēja patstāvīgi meklēt un atrast risinājumu praktiskām problēmām, formulēt un pamatot savu izvēli, attīstīt atjautību un iztēli, sadarboties un strādāt komandā, vairot un izjust skaisto visapkārt, novērtēt savu un citu darbu un tā rezultātus.…