Term Papers
Art, History and Culture
Sport, Fitness
16-20 gadus vecu basketbolistu spēka sagatavotības dinami...-
16-20 gadus vecu basketbolistu spēka sagatavotības dinamika un rādītāju vērtējums
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | LITERATŪRAS APSKATS | 7 |
1.1. | Spēks un tā attīstīšanas metodes | 7 |
1.1.1. | Spēks kā cilvēka fiziskā īpašība | 7 |
1.1.2. | Cilvēka spēka īpašību struktūra | 8 |
1.1.3. | Spēka attīstīšanas līdzekļi | 9 |
1.1.4. | Spēka īpašību attīstīšanas metodes | 10 |
1.1.5. | Maksimālās piepūles metode | 11 |
1.1.6. | Atkārtoto piepūļu metode | 12 |
1.1.7. | ”Trieciena” metode | 13 |
1.1.8. | Muskuļu „sprādziena”, reaktīvā spēka attīstīšanas metodes | 14 |
1.1.9. | Dinamiskā spēka (ātrspēka) attīstīšanas metodes | 15 |
1.1.10. | Spēka izturības attīstīšanas metodes | 16 |
1.1.11. | Izometriskā metode | 18 |
1.1.12. | Spēka treniņu organizēšanas īpatnības dažāda vecuma un dzimuma cilvēkiem | 18 |
1.1.13. | Galvenie nosacījumi spēka treniņa organizēšanai un drošības noteikumi | 20 |
1.2. | Spēka nozīme basketbolā | 21 |
1.3. | Testēšanas uzdevumi | 23 |
1.4. | Testu kvalitātes kritēriji | 23 |
1.5. | Vērtēšanas skalu pielietošana praksē | 25 |
1.5.1. | Normas un to raksturojms | 25 |
2. | DARBA UZDEVUMI, PĒTĪŠNAS METODES UN PĒTIJUMA ORGANIZĒŠANA | 28 |
2.1. | Darba uzdevumi | 28 |
2.2. | Pētījumā izmantotās pētīšanas metodes | 28 |
2.2.1. | Lliteratūras avotu analīze | 28 |
2.2.2. | Fiziskās sagatavotības testi un kontroles normatīvi | 28 |
2.2.3. | Matemātiskā statistika | 29 |
2.3. | Pētījuma organizēšana | 30 |
3. | 16-20 gadus vecu basketbolistu spĒka rĀdĪtĀji un to izvĒrtĒjums | 31 |
3.1. | 16-20 gadus vecu basketbolistu spēku raksturojošo testu rezultāti | 33 |
3.2. | Spēku raksturojošu rādītāju dinamikas novērtējums vecumā no 16-20 gadiem | 39 |
3.3. | Spēku raksturojošu rādītāju novērtēšana 16-20 gadus veciem basketbolistiem | 45 |
Secinājumi | 47 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 48 | |
KOPSAVILKUMS | 51 | |
SUMMARY | 53 |
Mūsdienās basketbols ir viens no populārākajiem sporta viediem pasaulē. Latvijā jau nu noteikti tas ir populārākais sporta veids, jo ne uzvienu sporta pasākumu visas sezonas laikā nenāk tik daudz cilvēku, kā uz basketbola spēlēm ar Latvijas komandu līdzdalību. Regulāros treniņos ar to nodarbojas arvien vairāk skolas vecuma bērni. Latvijas Jaunatnes basketbola līgas sacensībās piedalās liels skaits komandu no pilsētām, kurās ir bagātas basketbola tradīcijas, taču daudz komandu ir no vietām, kuras saistībā ar basketbolu agrāk neminēja. Treniņu grupu darba uzdevumi pakļauti vienam kopīgam mērķim – augstas kvalifikācijas basketbolistu sagatavošanai Latvijas basketbolam.Basketbols mūsdienās prasa no spēlētējiem lielisku fizisko, tehnisko un taktisko sagatavotību, kas līdzīgu komandu cīņā var izšķirt spēles likteni. Basketbola dinamika ceļ tā prestižu un skatītāju interesi par spēli. Skatītājus aizrauj galvenokārt tas, ka notikumi nav iepriekš paredzami un reti kad atkārtojas. Spēlētāju tehniskais arsenāls ir ļoti plašs un basketbola spēles tehnikas paņēmienu izpildes iemaņu apgūšana, un fizisko īpašību attīstīšana sākas jau skolas vecuma bērnu treniņu grupās.
Spēks basketbolā ieņem lielu lomu. Spēks ir vajadzīgs skriešanai, lēcieniem, piespēlēm, cīņai ar bumbu un metienu izdarīšanai. Jo spēcīgāki ir spēlētāju muskuļi, jo vieglāk viņš var izdarīt šos paņēmienus. Ar spēka palīdzību basketbolā var panākt augstāku lēciena augstumu, ātrāku pārvietošanos laukumā.
Jauno sportistu fizisko spēju, kustību prasmju un iemaņu testēšana vienmēr ir bijusi aktuāla. Īpaša nozīme testēšanas rezultātu izmantošanai ir dažādu normu (normatīvu) izstrādāšana. Izstrādātās normas ir derīgas tikai konkrētajai grupai. Šobrīd dažādu valstu zinātnieki uzkrājuši lielu daudzumu informācijas par to, ka normas, kas derīgas, piemēram, Eiropas ziemeļu valstu pusaudžiem un jauniešiem nav izmantojamas Eiropas dienvidu valstīs vai Āfrikas kontinentā.
Vēl normas raksturā ir tāda pazīme, kā to reprezentativitāte. Tas nozīmē, ka tomēr ir iespējams izstrādāt normas, kuras var pārnest uz noteikta ģeogrāfiskā reģiona jaunajiem sportistiem.
Tās normas, kuras izstrādātas daudzus gadus atpakaļ, šodien izsauc vien vēsturisku interesi. Praksē pieņemts pārskatīt šīs normas ne vēlāk, kā vismaz katros desmit gados. Šādu, dažādos laika posmos izstrādātu, normu salīdzināšana dod zinātniekiem iespēju izvērtēt bērnu, pusaudžu un jauniešu fiziskās attīstības un fizisko spēju attīstības tendences.
Lai varētu novērtēt jauno basketbolistu fizisko spēku un salīdzināt to ar citu sporta skolu un valstu spēlētāju sagatvotību ir nepieciešams izstrādāt vienādu kontroles sistēmu, kurā galvenais kritērijs būtu atbilstošu kontroles normatīvu izpilde.
Darba mērķis: 16-20 gadīgu basketbolistu spēka sagatavotības novērtēšana.
Darba hipotēze: Veicot liela skaita jauno basketbolistu spēka īpašību pārbaudi, tiks iegūti rādītāji, kas ļaus izstrādāt zinātniski pamatotu spēka īpašību novērtējumu.
Pētījuma objekts: Jauno basketbolistu spēka sagatavotība
Pētījuma priekšmets: Jauno basketbolistu spēka sagatavotības vērtējums.…
Bakalaura darbs par 16-20 gdus vecu basketbolistu fizisko attīstību un to mērīšanu
- 16-20 gadus vecu basketbolistu spēka sagatavotības dinamika un rādītāju vērtējums
- Paukošana – modernās pieccīņas kompleksā
- Sporta kluba attīstības iespējas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sporta kluba attīstības iespējas
Term Papers for university55
-
Paukošana – modernās pieccīņas kompleksā
Term Papers for university70
-
Vidējo distanču skriešana
Term Papers for university48
Evaluated! -
Vecāku uzskati par peldēšanas nodarbību ietekmi uz bērnu veselību
Term Papers for university38
Evaluated! -
Psiholoģisko prasmju noteikšana, to attīstīšana soda metienu pilnveides procesā 12 - 13 gadus veciem basketbolistiem
Term Papers for university72