Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:804934
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.09.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 35 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Saturs    2
  Ievads    3
1.Teorētiskā darba daļa.  Atmiņas attīstības sekmēšanas problēma pedagoģiski psiholoģiskajā literatūra    4
1.1  Atmiņa, tās būtība, veidi    11
1.2  Rotaļspēles būtība, klasifikācija    15
1.3  Didaktiskās rotaļspēles raksturojums    19
1.4  Atmiņa 3-4 gadīga bērna attīstībā    25
  3-4 gadīgu bērnu atmiņas attīstības veicināšanas pieredze Rīgas 66.pirmsskolas izglītības iestādē    49
2.1  Pētījuma organizācija un metožu raksturojums    49
2.2  Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze    55
  Secinājum    65
  Annotation    68
  Izmantotas literatūras saraksts    69
Extract

Atmiņas psiholoģijas jautājumi, kas psiholoģijas attīstības vēsturē tika pētīti vieni no pirmajiem, ilgu laiku bija dažādu koncepciju teorētisko sadursmju priekšmets. Dažādos psiholoģijas attīstības vēstures posmos attieksme pret atmiņas psiholoģiju bija visai atšķirīga. Dažbrīd, formulējot vispārējās psiholoģijas teorijas, atmiņas psiholoģija tika izvirzīta pirmajā plānā, piemēram, klasiski asociatīvā teorija, vēlāk bihevioristiskā psiholoģija. Savukārt citos gadījumos priekšplānā tika izvirzītas teorijas : uztvere – geštalt, domāšanas jeb prāta psiholoģija – Vircburgas psiholoģijas skola. Neskatoties uz to, atmiņas psiholoģija vēsturiski ir cieši saistīta ar vispārējo psiholoģiju un atspoguļo tās attīstības pamatposmus [18., 5].
Viena no pirmajām atmiņas psiholoģijas teorijām bija tā saucamā asocianistiskā teorija. Tās „pamatakmens” – asociācija – nozīme saikni, savienošanos un izskaidro visu psihes radīto tēlu veidošanas principu. Šis princips ir sekojošs: ja apziņā vienlaicīgi vai strauji cits aiz cita materializējas vairāki psihes radīti tēli, tad starp tiem veidojas asociatīvā saikne. Ja kāds no tēliem atkārtoti iemiesojas smadzenēs, apziņā „uzpeld” arī pārējie, ar to saistītie.
Asociānisti noteica ārējos apstākļus, pateicoties kuriem cilvēka smadzenēs rodas „vienlaicīgi iespaidi”. Šie apstākļi ir ļoti daudzveidīgi, bet nosacīti tos var iedalīt trīs tipos:
a)Dažādu objektu sakarība laikā un telpā
b)To līdzības
c)To atšķirības vai pretmeti
Bāzējoties uz šiem ārējo apstākļu tipiem, tika noteikti arī trīs asociāciju tipi: pēc sakarībām, pēc līdzības, pēc kontrastiem. Šo asociāciju tipu pamatā ir Aristoteļa formulējums: mūsu priekšstatu „sakabes” trīs principi. Pēc asociānistu teorijām šajos trīs principos tika iekļauta visa sakarību daudzveidība, tai skaitā cēloņsakarības: tā kā cēloņus un sekas saista zināms laika posms, tad cēloņsakarības tika iekļautas sakarību kategorijā.
Jēdziens „asociācija” bija par pamatu kādam asociatīvam eksperimentam: cilvēkam tiek pateikts kāds ļoti kaitinošs vārds un piedāvāts atbildēt uz to ar vārdu, kurš pirmais ienāk prātā, reaģējot uz kaitinājumu. Balstoties uz asociatīvo metodi, tika radīts melu detektors.
Jēdziena „asociācija” saturs vēlāk būtiski mainījās, padziļinājās, pilnveidojās, noturīgi saglabājot savu vietu atmiņas psiholoģija.
Atmiņa nav nekas cits kā spēja sasaistīt visu jauno ar jau iepriekš zināmo, pieredzēto. O.Mangelštams ir teicis: „Izglītība – tā ir asociāciju ātruma skola” [18., 23]. Ja asociatīvo saikņu veidošanās notiktu tikai laika un telpas sakarību iespaidā, tad konkrētā situācijā dažādiem …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register