Pirmsskolas vecumā notiek strauja bērna muzikalitātes attīstība. Ritma izjūta ir svarīgs muzikalitātes komponents. Ritms - tā ir kustība. Pirmsskolā bērnu kustības organizē pedagogs, iesaistot bērnus mūzikas nodarbībā. Ritma izjūtu var sekmēt ar ķermeņa kustībām - dejojot, kā arī, spēlējot elementārus mūzikas instrumentus.
Novērojumi mūzikas skolotāja darbā pirmsskolas mūzikas nodarbībās atklāj 21. gs. problēmu. Tā ir bērnu nepietiekams ritma izjūtas attīstības līmenis. Pārrunās ar vecākiem tika konstatēts, ka mājās bērnam neatbilstoša muzikālā vide ierobežo iespējas pēctecīgi veicināt bērna sensoro spēju - ritma izjūtas attīstību. Tas izraisa ritma izjūtas attīstības atpalicību. Teorētiskajos avotos ir norādīts, ka spēju attīstības sensitīvais periods ir pirmsskolas vecumā, tāpēc to ir nepieciešams veicināt līdz mācībām skolā.
Noskaidrotā aktualitāte rosināja pētīt teoriju par ritma izjūtu 5 - 6 gadus veciem bērniem, analizēt Skola 2030 metodiskos materiālus par ritma izjūtas sekmēšanu, apzināt metodisko literatūru par šī vecuma bērnu ritma izjūtas sekmēšanas ieteikumiem…