Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • 6-7 gadu vecuma bērnu loģiskās domāšanas attīstība matemātikas nodarbībās

     Evaluated!

    Term Papers43 Pedagogy

14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:499354
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.08.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  Domāšanas psiholoģiskais pamats    7
1.1.  Domāšanas veidi un galvenie attīstības posmi    9
2.  Loģiskā domāšana un tās būtība    12
2.1.  Loģiskā domāšana 6 – 7 gadus vecuma bērna izziņas sfērā    12
2.2.  Rotaļspēles domāšanas attīstībai    15
3.  Rotaļspēles matemātikas nodarbībām    18
4.  Pirmsskolas bērnu loģiskās domāšanas izpēte un pētījuma rezultāti    38
4.1.  Pētijuma organizācija un metožu apraksts    38
4.2.  Pētījuma rezultāti un tās analīze    40
  SECINĀJUMI    48
  LITERATŪRAS SARAKSTS    49
Extract

Pirmsskolas vecuma bērna domāšanas attīstība ir nozīmīgākā attīstības sastāvdaļa, pamats bērna sagatavotībai mācībām skolā un visai turpmākajai dzīvei, tāpēc domāšanas attīstība ir viens no galvenajiem mācību uzdevumiem pirmsskolā.
Ļoti svarīgi, lai pirmsskolas skolotaja apzināti sekmētu bērnu domāšanas attīstību, balstoties uz pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģijas atziņām.
Matemātisko priekšstatu attīstība ienes lielu ieguldījumu bērnu loģiskas domāšanas attīstībā. Tādēļ ir ļoti svarīgi, kā norisinās bērnu pirmā saskarsme ar matemātiku.
Sešu gadu vecumā bērniem jau ir savi uzskati un savi spriedumi par vidi, kurā viņi dzīvo. Jo tuvāks šai viņu pašu izzinātajai un izjustajai pasaulei būs ceļš uz matemātiku, jo pievilcīgāks tas liksies.
Izvēlēta tēma ir aktuāla. Jau sākot ar pirmsskolas vecuma bērniem ir jārada apstākļibērna loģiskās domāšanas attīstībai. Cilvēka darbības mērķtiecību visbiežak nodrošina viņa loģiskā domāšana.
Par šo tēmu ir rakstījuši dauzdi izcilākie zinātnieki: pirmsskolas izglītības sistēmas pamatlicēji J.A.Komenskis un I.G. Pestalocijs, K.D. Ušinskis. Plašu pielietojumu saņēma M.Montesori matemātiska attīstības sistēma. Mūsdienās lielu ieguldījumu bērnu mācībā ienesa V.V. Voskobovičs. Visi zinātnieku uzskata, ka matemātika dod reālus priekšnoteikumus loģiskās domāšanas attīstībai.
Bakalaura darba mērķis: izpētīt 6 – 7 gadus vecuma bērnu loģiskās domāšanas attīstību.
Bakalaura darba uzdevumi:
1.Veikt literatūras analīzi par pētāmo tēmu;
2.Izstrādāt praktiskus uzdevumus loģiskās domāšanas attīstībai;
3.Aprobēt praktiskus uzdevumus matemātikas nodarbībās.
Pētījuma jautājums: vai izstrādāti uzdevumi sekmē 6 – 7 gadu vecuma bērnu loģiskās domāšanas attīstību?
Pētījuma metodes:
1.Bērnu novērošana;
2.Pārrunas ar skolotājiem.
Pētījuma bāze: XXXXX pirmsskolas izglītības iestādes 6 -7 gadus vecuma bērni, 8 zēni un 12 metenes, 2 pirmsskolas izglītības skolotāji.
Piedāvātie uzdevumi var tikt izmantoti skolotāju darbā, lai meklētu risinājumus bērnu loģiskās domāšanas izpētei gatavojot pirmsskolas vecuma bērnus skolai. Pētījuma iegūtie rezultāti pedagogs var izmantot strādājot ar vecākiem konsultējot par loģiskās domāšanas īpatnībām, par problēmām, ar kurām var sastapties vecāki.
1.Domāšanas psiholoģiskais pamats
Bērna garīgā attīstība un audzināšana nedalāmi saistīta ar bērna vecumu, dzīves pieredzes bagātināšanu. Pirmsskolas vecumā ātrā tempā notiek zināšanu uzkrāšana, veidojas valoda, pilnveidojas izziņas procesi.
Prāta attīstības galvenie rādītāji ir zināšanu apguve, to uzkrāšana, domāšanas attīstība un izziņas spēju apguve. Pirmsskolas vecuma bērnu prāta attīstības galvenie uzdevumi ir:
pareiza apkārtējas vides izpratnes izveide;
elementāru jēdzienu par dabas parādībām un sabiedrību izveide;
psihisku izpētes procesu – izjūtu, iespaidu, iztēles, valodas – attīstība;
vienkāršu prāta darbības paņēmienu veidošana (7).
Pirmsskolas vecums ir visvairāk produktīvs bērnu psihisko procesu attīstībai. Tieši šajā vecumā bērns taisa lielu lēcienu psihiskajā attīstībā. Šī perioda sākumā jau noformējošies tādi procesi kā sajūta, netīša uzmanība, domāšana, runa.
A.Vorobjovs uzsver, ka domāšana ir psihisks process, kurā ar runas palīdzību notiek vispārināta un netīša atspoguļošana (11, 97)
Pirmsskolas vecumā izpaužas bērnu domāšanas daudzveidība. Pedagogam to jāatzīst, lai izmantotu to un attīstītu daudzveidības domāšanā. Aplūkosim dažus filozofu, pedagogu un psihologu spriedumus, kuros tiek pieminēta loģika, vārdiski – loģiska, abstrakti – loģiska domāšana.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register