Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:621735
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 39 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS   
1.  Bērnu valodas attīstības apskats pedagogu un psihologu literatūrā    7
1.1.  Valodas būtība    7
1.2.  Valodas attīstības īpatnības    13
1.3.  Ģimenes, pedagogu un apkārtējās vides loma bērna valodas veidošanās procesā    21
1.4.  Bērna valodas attīstības traucējumi un to cēloņi    28
1.5.  Folkloras izmantošanas iespējas caur radošo rotaļu bērna valodas attīstībā    32
1.6.  Dažādu nodarbību ietekme uz bērna valodas attīstību    37
2.  Folkloras izmantošanas iespēju 4-5 gadus vecu bērnu valodas attīstībā pētīšana    42
2.1.  Pētījuma procedūras un metožu apraksts    42
2.2.  Pētījuma rezultātu analīze    51
  Secinājumi    64
  References    65
Extract

IEVADS
Pašreiz pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstībai tiek veltīta liela uzmanība un izvirzītas augstas prasības, jo pilnvērtīgai bērna valodas attīstībai pirmsskolas vecumā ir liela nozīme, lai varētu sākt mācīties lasīt un rakstīt, lai bērns sekmīgi turpinātu mācības skolā. Runas attīstīšana ir viens no galvenajiem pirmsskolas skolotāja uzdevumiem. Bērnam augot, apkārt esošās lietas un notikumi iegūst savu nozīmi, tie savienojas ar dzimtās valodas vārdiem, un bērns spēj izteikt savas vēlmes, vēlāk – savus vērtējumus un spriedumus.
Ne vienmēr vecāki un pedagogi apzinās, ka valodas attīstībā liela nozīme ir arī rokas vingrinājumiem, jo bērna valodas attīstība ir cieši saistīta ar roku sīkās muskulatūras pilnvērtīgu darbību.
Ļoti svarīgi arī zināt fizioloģiskos, bioloģiskos, psiholoģiskos un garīgos faktorus bērna attīstībā, tāpēc pirmsskolas izglītības iestādē jāstrādā zinošiem pedagogiem, kas bērna valodas attīstību prot veicināt rotaļājoties, bez papildus stresa, dzīvojot un darbojoties piemērotā vidē starp vienaudžiem.
Arvien vairāk bērniem nepieciešama logopēda palīdzība. Iemesli kādēļ dažiem bērniem runa attīstās ātrāk un labāk, bet citiem tā kavējas, var būt dažādi. Svarīgi šos iemeslus prast laikus pamanīt un palīdzēt.
Lai arī katrs bērns aug un attīstās neatkārtojamā veidā, tie visi iziet noteiktus attīstības posmus, kuru ietvaros viņiem bieži vien ir līdzīgas iezīmes, kas ir kopīgas daudziem attiecīgā vecuma bērniem.
Svarīgi ir zināt katra bērna ģimenes apstākļus, saprast, kā bērns attīstās un kādas prasības tam izvirzīt un kā viņu stimulēt.
Ne reti latviešu pirmsskolas iestādi apmeklē arī cittautiešu bērni. Esmu novērojusi, ka šiem bērniem valodas attīstības process sākumā kavējas. Kad jāmācās vairākas lietas vienā reizē, no bērna tiek prasīta papildu slodze, un tādēļ valodas attīstība kādā noteiktā laika posmā ir gausāka. Tā kā bērni lielāko dienas daļu pavada bērnudārzā, tad pedagogu attieksme pret bērnu, vide un piedāvātais apmācības veids tieši ietekmē bērna valodas attīstību.
Mums audzinātājām no mazā cilvēka jāgaida tas, kas atbilst viņa vecumam un spējām. Pēc manām domām pamats stiprām saitēm ar bērniem ir nesavtīga mīlestība. Tikai tāda mīlestība var nodrošināt bērna spējas attīstīties vispusīgi un pilnvērtīgi, un pasargāt no tādām izjūtām, kā bailes, aizvainojums, nedrošība. Tad arī saskarsme ar vienaudžiem un pieaugušajiem būs pozitīva.
Šo tēmu es izvēlējos tāpēc, ka man kā pedagogam bija interesanti un arī savā pedagoga darbā lietderīgi izpētīt un izvērtēt kā attīstās bērna valoda manas grupas bērniem, un kā es varētu veicināt un pilnveidot savas grupas bērnu valodas attīstību.
Pētījuma mērķis: Pētīt 4-5 gadus vecu bērnu valodas attīstības sekmējošos nosacījumus.
Pētījuma objekts: Pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstība.
Pētījuma priekšmets: Latviešu tautas dziesmas un pasakas bērna valodas attīstības procesā.
Pētījuma hipotēze: Folklora veicina pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības procesu.
Pētījuma uzdevumi:
Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par bērnu valodas attīstību.
- analizēt literatūru par ģimenes un apkārtējas vides ietekmi uz bērna valodas attīstību.
- Analizēt pedagogu lomu bērna valodas attīstības veicināšanā.
- Pētīt valodas attīstību 4-5 gadus veciem bērniem.
- Izstrādāt un organizēt pētījuma procedūru un analizēt iegūtos rezultātus.
Pētījuma metodes:
o Teorētiskās literatūras analīze;
o Pedagoģiskās pētniecības metodes;
o Novērošana.
Pētījuma bāze:
Pirmsskolas izglītības iestāde, 24 bērni, 4 – 5 gadus veci.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,48 €
Work pack Nr. 1382938
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register